Artykuł sponsorowany – praktyczny przykład jak go stworzyć.

Ciekawostki

Stworzenie dobrego artykułu sponsorowanego wcale nie musi być trudne jeżeli zastosujemy się do kilku prostych wskazówek. Redagowanie treści, kreatywność i odpowiedź na kilka podstawowych pytań wystarczy, aby napisać tekst na poziomie. Pierwszą sprawą jest zawsze zastanowienie się co chcemy napisać, błędem jest tu pisanie w ciemno bez żadnego przemyślenia i konkretnego pomysłu. Źle napisany artykuł może być co prawda całkiem ciekawy, ale nie trafi do umysłu osób zainteresowanych określonym produktem lub usługą. 

Na samym początku zawsze należy poznać historię oferowanego produktu, reklamowanej firmy i wizerunku jaki chcemy promować. Wplatanie odpowiednich treści powinno być na tyle nienachalne, aby czytelnik nie myślał na samym starcie, że chcemy mu coś wcisnąć na siłę. Ważna jest także zasada tworzenia treści do określonych osób. Nie zwracamy się przecież do wszystkich ludzi, a do grupy docelowej zainteresowanej produktem lub usługą. Chwyt marketingowy zadziała tylko wtedy, gdy ocenimy grupę odbiorców i stworzymy treść w ich guście, dopasowaną do myślenia i potrzeb. Dobrze jest w tym miejscu zadać sobie kilka pytań:

1. Czym klient jest zainteresowany, jakich treści może oczekiwać, czy chcemy trafić do grupy bardziej technicznej (np. budownictwo), czy może bardziej ogólnie do środowiska przeciętnego Kowalskiego kupującego wiertarkę do domu?

2. Jakie kłopoty ma potencjalny klient, czego może potrzebować z naszej oferty. Warto wspomnieć tu o sposobach rozwiązania danego problemu w wyniku sprawdzenia naszej korzystnej oferty.

Nie idźmy zbyt daleko w popularne bajki, które pobudzają wyobraźnię, lecz nie skłaniają klienta do zakupu towaru lub usługi. Należy podpierać kreatywne wzmianki, wiedzą techniczną przedstawioną w dość prosty, lecz zarazem skuteczny sposób przekazu informacji. Warto tworzyć przyciągające wzrok nagłówki, poparte poprawną stylistyką wypowiedzi oraz akapitami, pogrubieniami oraz punktami. Podsumowując liczy się jakość połączona z kreatywnym podejściem. Treść powinna intrygować, możemy tu wykorzystać cytaty znanych twórców, ekspertów branżowych itd. W to wszystko wplatamy nasz produkt lub usługę, lecz bez epatowania pozytywnymi komentarzami na temat naszej oferty. Istotne jest też umieszczanie linków w treści, które przekierują zainteresowanych na naszą stronę. Zobacz także: Jaki powinien być czas ładowania strony?

Ciekawostki
Jak wykonać i czy wciąż warto drukować ulotki reklamowe?

Każdy w swoim życiu wielokrotnie napotkał na ulotki reklamowe wsadzane do skrzynek pocztowych, za samochodową wycieraczkę lub oferowane wprost do dłoni na ulicach polskich miast. Popularność tej reklamy mimo popularności innych form jak chociażby internet wciąż nie spada. Wystarczy spojrzeć na duże miasta, stolicę kraju Warszawę, aby móc przekonać się …

Ciekawostki
Dział marketingu IKEA to wzór dla innych.

Wystarczy tylko spojrzeć na ostatnią kampanię, która zdobywa rynek konsumentów dwóch produktów naraz. Otóż wystarczyły dwie fotografie połączone w jedną, aby kupić kubki smakowe wielbicieli czekolady oraz otworzyć portfele fanów mebli. Jak to możliwe? 

Ciekawostki
„Zapal czerwoną lampkę” – przykład kampanii marketingowej.

Co pewien czas do publicznej wiadomości trafiają zagadnienia podejmujące niezwykle ważną tematykę. Są to często akcje promujące walkę z rakiem, zostanie dawcą szpiku kostnego lub też niepisanie wiadomości SMS podczas prowadzenia samochodu. Niezwykle istotne jest w tym wypadku zdobycie zasięgu społecznego, który utrwali pewne pozytywne wzorce wśród ludzi. Kampanie mają …