Customer expierence na przykładzie męskich sklepów odzieżowych.

Biznes globalny

Sklepy przygotowujące treści dopasowane do odbiorców coraz chętniej sięgają po użyteczną wiedzę z zakresu zakupowej psychologii. Już teraz wiadomo, że mężczyźni zwracają uwagę na zupełnie inne elementy niż kobiety. Istnieją więc różnice wynikające z płci, od których zależy sposób dokonywania zakupu. Co w przypadku mężczyzn będzie miało znaczenie dla poprawienia customer experience? 

Jeżeli chodzi o mężczyzn to sprawa skupia się na kilku prostych założeniach. Sklep musi być funkcjonalny jeżeli chodzi o wnętrze, męski zakup to proces złożony z wyznaczonego zadania: znajdź – przymierz – zdecyduj – wydaj pieniądze. Mimo, że jest to proces bardziej analityczny w ocenie to trwa dużo krócej niż w przypadku kobiet. Sklepy odzieżowe dostosowują sklep usuwając niepotrzebne detale z wystroju, które mężczyzna automatycznie pomija. Ma być konkretnie, czyli wejść, kupić i wyjść. To podobnie jak ze sprawną ofertą montażu np. instalacje elektryczne. Właściciele odzieżowych butików zwracają na te męskie cechy swoją uwagę i komponują wnętrze w celu jak najłatwiejszego znalezienia spodni, koszulki, czy butów. Wnętrze jest więc otwarte, minimalistyczne, a odzież znajduje się w dobrze posegregowanych zestawach. Nie myślmy jednak, że mężczyzna nie docenia samej atmosfery związanej ze sklepem, czyli doboru barw, aranżacji oraz materiałów. Częstym błędem, który decyduje o sprzedaży jest stereotyp używania wyłącznie czerni, szarości, bieli, czy brązów w dostosowaniu sklepu do potrzeb mężczyzn. Dlatego tak istotne jest tu dostosowanie się do szerszego ogółu i wyróżnienie marki w określonych kolorach bliskich nie tylko sieci sklepów, ale określonym typom mężczyzn dokonujących zakupu.

Często o wnętrzu decyduje motyw przewodni, czyli skupienie się na wystroju w typowo męskim stylu. Mogą to być kampanie reklamowe związane z piłkarzami i umieszczenia ich sylwetek na szyldach sklepu lub też tańsze koncepcje pokazujące męski zawód w eleganckiej odsłonie. Tutaj równie istotne są detale, uzupełnione zdjęciami i dostosowanymi kolorami. Twórcy takich miejsc prześcigają się w pomysłach, tworząc swoiste muzea pełne odzieży. Otoczenie drewna, stalowych mebli, elementów z kamiennych, ceglanych płyt zachęca potencjalnego nabywcę do wizyty. Prowadząc więc jakąkolwiek działalność warto zwracać uwagę na customer expierience, czyli doświadczenie klienta. Odpowiedni wystrój może zaprocentować większymi obrotami w przyszłości.

Biznes globalny
Zaskakująca reklama, która wypromowała rosyjską pizzerię!

Reklama dźwignią handlu – to sformułowanie zdaje się aż zbyt dobrze rozumieją rosyjscy specjaliści od marketingu. Wiemy przecież, że metod reklamy jest coraz więcej. Nic więc dziwnego, że firmy decydują się na kolejne, jeszcze bardziej wyszukane sposoby dotarcia do klientów i uzyskania wysokiej rozpoznawalności. Takim podejściem musieli kierować się właściciele …

Biznes globalny
Większe wymagania firm ubezpieczeniowych dotyczące ochrony przeciwpożarowej.

Dla wielu firm, które posiadają własne obiekty mogą znacznie wzrosnąć koszty ubezpieczenia budynków. Po serii kilku nieszczęśliwych pożarów firmy ubezpieczeniowe wymagają coraz większych zabezpieczeń dotyczących ochrony przeciwpożarowej. Sprawa nie jest prosta, gdyż wiele obiektów nie jest wyposażona w systemy sygnalizacji pożaru, a wydatek nie jest mały.