Czego szuka senior w Internecie? Sprawdź i sprzedaj swój produkt!

Portale internetowe

W punktu widzenia specjalistów od marketingu seniorzy są całkiem pokaźną grupą odbiorców treści, a co za tym idzie realnym klientem wielu sklepów internetowych. Wiele osób w małych firmach myśli, że tylko reklama w postaci ulotek roznoszonych po blokach i domach lub billboardy mogą przyciągnąć klienta w wieku 65+. Praktyka, a dokładniej badania internetowych zachowań seniorów wskazują coś zupełnie innego. Jak można to wykorzystać? 

Otóż seniorzy przebywają w sieci coraz więcej czasu, tam spełniają swoje zainteresowania, szukając wybranych treści. Obecnie nie ma już podziału, iż tylko osoby młode wykorzystują social media do komunikacji. Rozwój technologii przyciągnął także osoby starsze, widać to wyraźnie po rosnącej liczbie kont na portalu Facebook. Obecnie około 4% wszystkich użytkowników serwisu to osoby przekraczające 65. rok życia. Powszechność internetu sprawia, że dostęp do niego ma niemal każdy. Wciąż największą grupę korzystającą z Facebooka stanowią seniorki (51%), a najbardziej aktywni są seniorzy mieszkający w Warszawie, Wrocławiu oraz Poznaniu. Czego szukają seniorzy? Zależy to przede wszystkim płci: mężczyźni przeglądają materiały związane z polityką, sięgają więc po lokalne portale informacyjne lub te globalne. Popularność zyskują także strony sportowe, a także te dotyczące artystów z młodzieńczych lat.

Kobiety podobnie jak mężczyźni także sprawdzają bieżące wydarzenia z kraju i ze świata, jednak głównym punktem zainteresowań są poradniki na temat zdrowia, mody, odżywiania, czy łatwiejszego wykonywania codziennych prac w domu. Zarówno seniorzy jak i seniorki chętnie korzystają z Internetu na komputerach stacjonarnych lub smartfonach. To pokazuje wyraźnie w jaką nutę możemy „uderzać” prowadząc firmę. Przykłady:

1. Jeżeli prowadzimy sprzedaż artykułów gospodarstwa domowego to portal z działem „porady” będzie nieodzownym elementem. Przy jego użyciu możemy przekierować zainteresowanie seniorki łatwiejszym prasowaniem z umieszczeniem w treści odnośnika na temat nowoczesnej deski do prasowania dostępnej w naszym sklepie.

2. Prowadząc sprzedaż artykułów budowlanych możemy tworzyć proste poradniki, które również przekierują ruch na stronę z ofertą wiertarek, szpachelek, farb itp.

3. Serwis informacyjny możemy wykorzystać również w celach wizerunkowych. Tworząc ciekawe treści polityczne możemy zgromadzić grupę stałych czytelników wśród seniorów. Na takiej stronie wystarczy tylko umieścić stosowny baner reklamowy, który może przyciągnąć potencjalnych klientów.

4. Wykorzystujmy profile społecznościowe najbardziej znanych portali. Obecnie to Facebook wiedzie prym pod względem liczby użytkowników w wieku 65+ i nie należy tego bagatelizować. Tutaj reklama ma szansę na dotarcie do wybranej grupy docelowej, którą bardzo dokładnie określimy dzięki dużym możliwościom personalizacji.

Portale internetowe
Jak zarabiać na YouTube? Nowe opcje, nie tylko dla firm!

Portal YouTube pozwala od wielu lat zarabiać twórcom popularnych kanałów internetowych. Dotychczas głównym źródłem zarobku dla prowadzących kanały była tzw. „monetyzacja”, która polega na otrzymywaniu określonych pieniędzy za liczbę wyświetleń oraz kliknięcia w reklamy i ich oglądanie przez indywidualnych użytkowników strony. Innym sposobem na zarobek jest promowanie określonych produktów lub …

Portale internetowe
Co daje zweryfikowana strona na Facebooku, Instagramie?

Instagram dołączył w ostatnim czasie możliwość oznaczania zaufanych profili firm specjalną naklejką. Facebook taką opcję oferuje już od dłuższego czasu, jednak wielu przedsiębiorców jeszcze z niej nie skorzystało. Naklejka jest niczym innym jak potwierdzeniem, iż mamy do czynienia z rzetelną i autentyczną firmą. Co trzeba zrobić aby otrzymać to oznaczenie?