Dbanie o stałego klienta firmy to podstawa!

Zarządzanie firmą

Jeden zadowolony klient wróci do nas wielokrotnie, jeden niezadowolony może być przyczyną nie tylko braku ponownego zakupu produktu lub usługi, ale złej opinii w swoim środowisku. Warto więc dbać o posiadanych klientów, którzy swoimi zakupami decydują o sile i istnieniu marki. Według danych ekspertów z zakresu marketingu, jeden stały klient dokonuje kilkukrotnie więcej zakupów w zaufanym miejscu niż zupełnie nowy klient. Zauważalny jest więc sens utrzymania takiego klienta przy naszej firmie. Jak to zrobić? 

Utrzymywanie stałego zadowolenia i budowanie relacji na linii klient – sprzedawca to podstawa. Dobrym zwyczajem jest wysyłanie wiadomości e-mail z podziękowaniem za zakup towaru lub usługi. Klient musi czuć, że nie jest tylko chodzącym portfelem wydającym pieniądze, ale osobą docenianą przez innych. W takiej wiadomości nie musimy się wcale ograniczać jedynie do podziękowań, dobrze jest umieścić odnośnik zawierający nasze inne produkty. Niekiedy już w rozmowie telefonicznej lub osobistej dowiadujemy się o możliwym zapotrzebowaniu klienta na inne produkty za pewien czas. Warto więc taką informację przesyłać, jeżeli klient wyrazi na to zgodę. Wówczas możemy też umieścić nowego klienta w bazie, która posłuży nam później do marketingowego zachęcania do kolejnych zakupów. Zadbajmy też o możliwość rezygnacji z wysyłanie newsletterów, gdyż zbyt nachalna reklama będzie odstraszać. Zobacz także: Rekrutacja w mediach społecznościowych.

Warto też dbać o przygotowywanie spersonalizowanych wiadomości e-mail zawierających dane dotyczące często kupowanych produktów, promocji i rabatów. Musimy trafić w gust stałego klienta, który łatwo poznać po dotychczasowej historii zakupów w naszej firmie. Istnieje już na rynku oprogramowanie, które automatycznie zapisuje historię danego konsumenta i co pewien czas podsyła swojego rodzaju „przypominajkę” o naszej ofercie. Dbajmy o rozsądną częstotliwość takich wiadomości, zbytnia nachalność zamiast przyciągać zacznie irytować.

Co jeszcze warto wdrożyć?

Istotnym systemem w każdym sklepie internetowym z produktami lub usługami jest rekomendacja. Tutaj dane mówią o przyciąganiu kolejnych klientów właśnie poprzez krótkie recenzje na temat wybranych produktów. Stały konsument z chęcią napisze taką krótką notkę, możemy go do tego zachęcić niewielkim rabatem lub konkursem z nagrodami. Pozwala to zachować zaufanie, co przekłada się na nowych klientów dopiero nabywających pozytywny obraz firmy, jak i tych kupujących od miesięcy lub lat. Niezbędne może okazać się zaimplementowanie wtyczek na stronie firmy, które pozwalają na udostępnienie wybranego produktu. Często ludzie doradzają innym, więc stały klient może chcieć umieścić nasz sprawdzony produkt na swoim koncie społecznościowym. Stali klienci zwrócą z pewnością uwagę na przygotowaną zakładkę „ostatnio przeglądane” oraz „inni kupowali także”. Dzięki temu klient ma stały wgląd w nasze produkty i może przypomnieć sobie o zakupie planowanym na przyszłość. Niekiedy też jest to związane z brakiem czasu, stały klient wchodzi ponownie na stronę, przegląda i dopiero później kupuje. Takie rubryki z pewnością ułatwiają sprawę i działają na korzyść naszej firmy.

Zarządzanie firmą
Nie uwzględniasz rabatów, kuponów w sprzedaży? To błąd!

Zakup produktów z kuponami rabatowymi, rabatami to codzienność w dużych sieciach handlowych. Okazuje się, że takie zakupy działają na konsumentów podświadomie i chętniej kupując oni więcej produktów. Wiele osób szuka więc obniżek cen za pomocą kuponów, zbierania punktów, czy też rabatów za bycie stałym klientem. Takie poszukiwania przecenionych produktów to …

Zarządzanie firmą
Słabe miesiące w handlu? Sposoby na zysk w trudnym okresie.

Bez względu na specyfikę działalności gospodarczej wiele firm ma lepsze lub gorsze okresy związane z koniunkturą sprzedaży w sezonie lub po jego zakończeniu. Taka międzysezonowa stagnacja w e-biznesie lub tradycyjnej działalności sprawia, że małe firmy mają poważne problemy z zapewnieniem ciągłości sprzedaży i utrzymania siebie oraz pracowników. Na ratunek z …

Zarządzanie firmą
Rekrutacja w mediach społecznościowych. Jak to robić?

Social media są coraz częściej brane pod uwagę podczas poszukiwania nowych pracowników. W internecie ciągle przybywa kont społecznościowych, a więc rekruterzy zaczęli wykorzystywać social recruiting w celu skompletowania wykwalifikowanej kadry. W Polsce środowisko rekrutacji internetowej wciąż raczkuje, przynajmniej jeśli porównamy niewiele ponad 5-procentowy rynek w kraju, a 95-procentowy wskaźnik w …