Dlaczego pozycjonowanie stron jest ważne?

Prowadząc firmę z pewnością prędzej, czy później natkniemy się na temat pozycjonowania. Bez niego nie można wyobrazić sobie obecnie sukcesu w wielu dziedzinach. To w końcu internet dla wielu branż stanowi dziś główne źródło dotarcia do klienta i to od skuteczności naszych działań zależy właśnie trafienie do sprecyzowanej grupy odbiorców. Aby tak się stało konieczna jest jednak stała praca polegająca na uzyskiwaniu jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwarek. Wyszukiwarka Google może nam pomóc lub zostawić naszą ofertę w głębokich czeluściach internetu.

Zwiększenie dochodów wymaga więc dotarcia do sprecyzowanej grupy docelowej. W tym celu wykonujemy szereg różnego rodzaju zabiegów mających na celu wyeksponować nasz produkt lub markę nieco wyżej od konkurencji lub też pokazać ją w ogóle całemu światu. Zanim przejdziemy do części głównej artykułu warto przyjrzeć się znaczeniu teoretycznie mało znaczących treści na naszej stronie. Niezwykle ważna jest tu dbałość o prezentację i nie chodzi tu jedynie o jakość zdjęć, ale właśnie unikalne, wartościowe i merytoryczne teksty. Takie działania pozwalają aby małe robociki Google umieszczały adres naszej strony na wyższej niż dotychczas pozycji wyszukiwania. Takie działania pozwalają dodatkowo wypromować się w internecie i tym samym trafić do szerszego grona potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie, czyli z czym to się je?

Na określenie „pozycjonowanie” składa się cały szereg czynności jakie należałoby wykonać krok po kroku. Pierwszym z nich jest odpowiednia optymalizacja samego kodu strony internetowej (np. serwisu internetowego, strony sklepu lub bloga). Kolejna rzecz to usuwanie występujących na stronie błędów i usprawnianie szybkości wczytywania strony. Należy zadbać także o wersję mobilną naszego portalu, pozwoli to prawidłowo wyświetlać wszystkie treści na urządzeniach takich jak smartfon, laptop, czy tablet. Dalej trzeba pamiętać o uzyskiwaniu linków ze stron związanych z branżą, która będzie pozycjonowana. Kolejna i bardzo istotna kwestia to tworzenie treści, powinna być ona unikalna i wartościowa, wypełniona słowami kluczowymi oraz nagłówkami przyciągającymi kliknięcia ze strony osób wpisujących w wyszukiwarkę określone sformułowanie np. jaką kupić gaśnicę? Dobrym zwyczajem jest też popularny „marketing szeptany”, czyli korzystanie z różnego rodzaju for branżowych, gdzie po cichu możemy przemycać ważne dla nas treści.

Pozycjonowanie steruje tak naprawdę całym handlem on-line. Profesjonaliści w tym zakresie nie należą może do najtańszych, ale zaniedbania w postaci braku we własnej firmie osoby odpowiedzialnej za zajmowanie się tworzeniem treści może okazać się bardzo kosztowne. O ile wynajęcie firmy zewnętrznej to spory comiesięczny koszt, tak wdrożenie nowego pracownika z pasją może okazać się wybawieniem i może w przyszłości zapewnić nam większe zyski. Tradycyjne szeroko rozumiane SEO jest obecnie dużo bardziej skuteczne w trafianiu do klienta niż reklamy prezentowane w gazetach, na billboardach, czy nawet w telewizji. Słowa kluczowe umieszczone w treści pozwalają po wpisaniu pewnej frazy odnaleźć nas w gąszczu rynkowej konkurencji. Dodatkowo należy zauważyć powstawanie wielu pseudo firm świadczących usługi pozycjonowania. Niektórzy „specjaliści” mogą naszej firmie zaszkodzić pozycjonując stronę za pomocą niedozwolonych praktyk i tym samym strona i nasza oferta może trafić na  tzw. czarną listę. Wówczas czekają nas nie tylko nieprzespane noce, ale i dużo wysiłku i poniesionych kosztów w celu naprawienia całej sytuacji.

Tworzenie stron internetowych
Jaki powinien być czas ładowania strony?

To pytanie, które w ostatnich latach nurtuje właścicieli stron internetowych. Czy moja strona jest wystarczająco szybka? Wbrew pozorom odpowiedź na to pytanie jest bardzo istotna z punktu widzenia potencjalnego klienta. Dziś wiele czynności wykonujemy szybko, chcemy natychmiastowej odpowiedzi ze strony kasjerki w sklepie spożywczym, szybkiego zeskanowania naszej karty rabatowej, czy …

Tworzenie stron internetowych
Jaka powinna być strona internetowa dla firmy?

Przeglądając internet z pewnością trafiamy na wiele stron internetowych różnych firm, stowarzyszeń, instytucji, szkół, parafii, i tak można wymieniać bez końca. Dziś nawet prywatne osoby, np. prowadzące blogi mają swoje domeny (płatne) i hostingi dla wielu stron – nie jest to jakiś ogromny wydatek. Jednak my tutaj, z wiadomych przyczyn, …