Dział marketingu IKEA to wzór dla innych.

Ciekawostki

Wystarczy tylko spojrzeć na ostatnią kampanię, która zdobywa rynek konsumentów dwóch produktów naraz. Otóż wystarczyły dwie fotografie połączone w jedną, aby kupić kubki smakowe wielbicieli czekolady oraz otworzyć portfele fanów mebli. Jak to możliwe? 

Na połączonych zdjęciach umieszczono bardzo zbieżne pod względem kolorystycznym produkty. IKEA od dłuższego już czasu oprócz oferty mebli i wyposażenia domu, oferuje także żywność. Specjaliści od marketingu pokusili się o niecodzienne połączenie tabliczki czekolady z meblami w bardzo podobnym kolorze. Skojarzenia konsumenckie sprawiają, że odbiór reklamy trafia do dwóch grup odbiorców za jednym zamachem. Przygotowano kilka różnych wzorów, które ukazują tabliczkę czekolady wraz z ceną, a obok umieszczono meble w postaci szafek, stołów oraz poduszek w czekoladowych barwach. Bardzo interesujące są też slogany reklamowe: „Niektóre czekoladki są do jedzenia. Niektóre służą do przechowywania Twoich rzeczy. Mamy obie” lub „Niektóre czekoladki są do jedzenia. Niektóre służą do siedzenia. Mamy obie” znajdujący się przy poduszce VIGDIS.

Ciekawostki
„Zapal czerwoną lampkę” – przykład kampanii marketingowej.

Co pewien czas do publicznej wiadomości trafiają zagadnienia podejmujące niezwykle ważną tematykę. Są to często akcje promujące walkę z rakiem, zostanie dawcą szpiku kostnego lub też niepisanie wiadomości SMS podczas prowadzenia samochodu. Niezwykle istotne jest w tym wypadku zdobycie zasięgu społecznego, który utrwali pewne pozytywne wzorce wśród ludzi. Kampanie mają …

Ciekawostki
Produkty BIO, EKO. Zobacz jak reklama oszukuje ludzi!

Jest takie powiedzenie „Nie wszystko złoto, co się świeci”, podobnie jest w kwestii zdrowego odżywiania. Na rynku znajdują się setki produktów, które z pojęciem BIO oraz EKO mają niewiele wspólnego. Jest jednak pewien chwyt marketingowy, który dzięki odpowiedniemu oznaczeniu produktów sprawia, iż konsumenci wypełniają swoje koszyki właśnie tymi produktami. Jak …

Ciekawostki
Problemy z parkowaniem na warszawskich osiedlach

Problem jest znany nie od dziś i cały czas się pogłębia. Przybywa samochodów w o wiele większym tempie niż miejsc parkingowych. Można powiedzieć, że infrastruktura drogowa i parkingi nie nadążają za wzrostem zamożności Polaków. Chociaż w ostatnim czasie wzrosły koszty utrzymania samochodu – mowa tutaj o ubezpieczeniach OC.