Dział marketingu IKEA to wzór dla innych.

Ciekawostki

Wystarczy tylko spojrzeć na ostatnią kampanię, która zdobywa rynek konsumentów dwóch produktów naraz. Otóż wystarczyły dwie fotografie połączone w jedną, aby kupić kubki smakowe wielbicieli czekolady oraz otworzyć portfele fanów mebli. Jak to możliwe? 

Na połączonych zdjęciach umieszczono bardzo zbieżne pod względem kolorystycznym produkty. IKEA od dłuższego już czasu oprócz oferty mebli i wyposażenia domu, oferuje także żywność. Specjaliści od marketingu pokusili się o niecodzienne połączenie tabliczki czekolady z meblami w bardzo podobnym kolorze. Skojarzenia konsumenckie sprawiają, że odbiór reklamy trafia do dwóch grup odbiorców za jednym zamachem. Przygotowano kilka różnych wzorów, które ukazują tabliczkę czekolady wraz z ceną, a obok umieszczono meble w postaci szafek, stołów oraz poduszek w czekoladowych barwach. Bardzo interesujące są też slogany reklamowe: „Niektóre czekoladki są do jedzenia. Niektóre służą do przechowywania Twoich rzeczy. Mamy obie” lub „Niektóre czekoladki są do jedzenia. Niektóre służą do siedzenia. Mamy obie” znajdujący się przy poduszce VIGDIS.

Ciekawostki
Artykuł sponsorowany – praktyczny przykład jak go stworzyć.

Stworzenie dobrego artykułu sponsorowanego wcale nie musi być trudne jeżeli zastosujemy się do kilku prostych wskazówek. Redagowanie treści, kreatywność i odpowiedź na kilka podstawowych pytań wystarczy, aby napisać tekst na poziomie. Pierwszą sprawą jest zawsze zastanowienie się co chcemy napisać, błędem jest tu pisanie w ciemno bez żadnego przemyślenia i …

Ciekawostki
Jak wykonać i czy wciąż warto drukować ulotki reklamowe?

Każdy w swoim życiu wielokrotnie napotkał na ulotki reklamowe wsadzane do skrzynek pocztowych, za samochodową wycieraczkę lub oferowane wprost do dłoni na ulicach polskich miast. Popularność tej reklamy mimo popularności innych form jak chociażby internet wciąż nie spada. Wystarczy spojrzeć na duże miasta, stolicę kraju Warszawę, aby móc przekonać się …

Ciekawostki
„Zapal czerwoną lampkę” – przykład kampanii marketingowej.

Co pewien czas do publicznej wiadomości trafiają zagadnienia podejmujące niezwykle ważną tematykę. Są to często akcje promujące walkę z rakiem, zostanie dawcą szpiku kostnego lub też niepisanie wiadomości SMS podczas prowadzenia samochodu. Niezwykle istotne jest w tym wypadku zdobycie zasięgu społecznego, który utrwali pewne pozytywne wzorce wśród ludzi. Kampanie mają …