Jaka powinna być strona internetowa dla firmy?

Tworzenie stron internetowych

Przeglądając internet z pewnością trafiamy na wiele stron internetowych różnych firm, stowarzyszeń, instytucji, szkół, parafii, i tak można wymieniać bez końca. Dziś nawet prywatne osoby, np. prowadzące blogi mają swoje domeny (płatne) i hostingi dla wielu stron – nie jest to jakiś ogromny wydatek. Jednak my tutaj, z wiadomych przyczyn, zajmujemy się głównie stronami formowymi, gdyż o tym jest cała nasza strona – jest to portal o biznesie i dla biznesu.

Otóż przeglądając ten cały internet natrafimy na strony, które możemy określić następującymi przymiotnikami: ładne, albo brzydkie, czytelnie i nieczytelne, przydatne i nieprzydatne, treściwe i mało treściwe. Wszystkie te cechy są jednak pojęciami względnymi. To co dla jednego jest ładne, nie musi być wcale takie dla innych – wszystko jest sprawą gustu. Podobnie jest ze sprawą czytelności i łatwości obsługi – tutaj również opinie mogą być różne i nawet skrajne. Jaka więc powinna być strona dla firmy? Otóż odpowiedź jest prosta: powinna być dopasowana, ale nade wszystko dostępna.

Nie możemy uznać za sukces sytuacji, w której potencjalny nasz klient dowiaduje się o naszej stronie z wizytówki. Oczywiście zawsze warto zamieszczać adres strony na różnych materiałach reklamowych, ale dziś, w tych czasach ważna jest widoczność strony w internecie, w różnych katalogach czy też wyszukiwarkach. Chcąc zadać o widoczność naszej strony w wyszukiwarce np. Google, musimy po prostu pokazać, że zależy nam na tym, zależy nam na odbiorcy, czyli poświęcamy czas naszej firmowej stronie. Strony z bogatą treścią, z treścią przydatną i taką, której internaucie poszukują zawsze będzie wyżej w wynikach wyszukiwania. Możemy także zamówić płatną reklamę, ale to wcale nie oznacza, że zamówienie takiej reklamy zwalnia nas z obowiązku dbania o stronę. Zapewne na ten temat będą Państwo mogli przeczytać na naszej stronie jeszcze nie jeden artykuł.

Kolejną, ale bardzo ważną sprawą jest czytelność strony. Ta czytelność powinna być również rozumiana jako odpowiednie dopasowanie do odbiorcy. Jeżeli np. firma zajmuje się usługami budowlanymi, to strona powinna być możliwie prosta, ale również powinna zawierać informacje o nowościach, powinna odpowiadać na wiele pytań związanych właśnie z budownictwem. Na taką stronę wejdą przecież osoby, które w prosty sposób będą chciały tylko znaleźć numer telefonu do fachowca, ale będą także wchodziły na stronę osoby, które np. będą poszukiwały rozwiązania jakiś konkretnych problemów związanych z budową np. domu, będą się zastanawiały nad tym jaki wybrać system kominowy czy też jaki dach.

Podsumowując: czytelność, estetyka i przede wszystkim widoczność w sieci – to najważniejsze cechy. Jak Państwo myślą, która z nich jest najważniejsza?

Tworzenie stron internetowych
Jaki powinien być czas ładowania strony?

To pytanie, które w ostatnich latach nurtuje właścicieli stron internetowych. Czy moja strona jest wystarczająco szybka? Wbrew pozorom odpowiedź na to pytanie jest bardzo istotna z punktu widzenia potencjalnego klienta. Dziś wiele czynności wykonujemy szybko, chcemy natychmiastowej odpowiedzi ze strony kasjerki w sklepie spożywczym, szybkiego zeskanowania naszej karty rabatowej, czy …

Tworzenie stron internetowych
Dlaczego pozycjonowanie stron jest ważne?

Prowadząc firmę z pewnością prędzej, czy później natkniemy się na temat pozycjonowania. Bez niego nie można wyobrazić sobie obecnie sukcesu w wielu dziedzinach. To w końcu internet dla wielu branż stanowi dziś główne źródło dotarcia do klienta i to od skuteczności naszych działań zależy właśnie trafienie do sprecyzowanej grupy odbiorców. …