Nie uwzględniasz rabatów, kuponów w sprzedaży? To błąd!

Zarządzanie firmą

Zakup produktów z kuponami rabatowymi, rabatami to codzienność w dużych sieciach handlowych. Okazuje się, że takie zakupy działają na konsumentów podświadomie i chętniej kupując oni więcej produktów. Wiele osób szuka więc obniżek cen za pomocą kuponów, zbierania punktów, czy też rabatów za bycie stałym klientem. Takie poszukiwania przecenionych produktów to nie lada gratka dla osób żądnych zakupowych emocji. Zanim przejdziemy do statystyk to przyjrzymy się promocjom robionym w różnych miejscach na świecie. 

Wystarczy spojrzeć na sklepy spożywcze oferujące ulotki reklamowe. Już tam na etapie taniej żywności możemy zauważyć walkę o klienta w formie zniżek, akcji kup 2 produkty za niższą cenę lub też oferowania rabatów za zrobienie większych zakupów. O sile rabatów świadczą coroczne akcje np. Czarny piątek oraz wyprzedaże sezonowe w galeriach handlowych. W sklepach internetowych jest podobnie, często już na etapie wejścia na stronę jako nowy klient dostaniemy zniżkę po zapisaniu się do newslettera. Istnieją już nawet specjalne portale gromadzące zniżki i kody promocyjne do różnych sklepów. Jeżeli chodzi o dane mówiące dużo o polskich konsumentach to prezentuje się to imponująco. Według serwisu Okazje info, osoby poszukujące droższych produktów korzystają z wyszukiwania kuponów rabatowych w sieci. Spośród grupy badawczej aż 73% osób sprawdza sieć w poszukiwaniu rabatów. 

Statystyki świadczą też o tym, że polscy konsumenci dużo chętniej wydają gotówkę nawet jeżeli nie szukają czegoś konkretnego. Oznacza to więc, że wiele osób robi spontanicznie zakupy pod wpływem chwili i rzecz jasna sporej promocji cenowej. Ponad połowa badanych potwierdziła, że dokonuje niekiedy zupełnie nieplanowanych zakupów ze względu na korzystny rabat. Rośnie więc nie tylko sprzedaż w danym sklepie, ale też jego rozpoznawalność w internecie. Widzimy więc wyraźnie, że kody rabatowe i obniżki mogą przyciągnąć nawet niezdecydowanego konsumenta zwracającego uwagę na okazję cenową. Nawet jeśli nie możemy pozwolić sobie na wielką obniżkę produktów w sklepie to warto od czasu do czasu wprowadzać tego typu akcje promocyjne z minimalną obniżką dotychczasowej ceny.

Zarządzanie firmą
Dbanie o stałego klienta firmy to podstawa!

Jeden zadowolony klient wróci do nas wielokrotnie, jeden niezadowolony może być przyczyną nie tylko braku ponownego zakupu produktu lub usługi, ale złej opinii w swoim środowisku. Warto więc dbać o posiadanych klientów, którzy swoimi zakupami decydują o sile i istnieniu marki. Według danych ekspertów z zakresu marketingu, jeden stały klient …

Zarządzanie firmą
Słabe miesiące w handlu? Sposoby na zysk w trudnym okresie.

Bez względu na specyfikę działalności gospodarczej wiele firm ma lepsze lub gorsze okresy związane z koniunkturą sprzedaży w sezonie lub po jego zakończeniu. Taka międzysezonowa stagnacja w e-biznesie lub tradycyjnej działalności sprawia, że małe firmy mają poważne problemy z zapewnieniem ciągłości sprzedaży i utrzymania siebie oraz pracowników. Na ratunek z …

Zarządzanie firmą
Rekrutacja w mediach społecznościowych. Jak to robić?

Social media są coraz częściej brane pod uwagę podczas poszukiwania nowych pracowników. W internecie ciągle przybywa kont społecznościowych, a więc rekruterzy zaczęli wykorzystywać social recruiting w celu skompletowania wykwalifikowanej kadry. W Polsce środowisko rekrutacji internetowej wciąż raczkuje, przynajmniej jeśli porównamy niewiele ponad 5-procentowy rynek w kraju, a 95-procentowy wskaźnik w …