Promowanie sklepu internetowego, czyli jak wyrobić sobie markę?

Zarządzanie firmą

Wielcy gracze na rynku nie mają z tym problemu, za ich promocję odpowiada sztab ludzi analizujący docelową grupę, stale dopasowując swoje działania do potrzeb klienta. Nowy sklep w sieci nie ma tej przewagi, ponadto nie może odpowiednio konkurować cenowo. Znana marka posiada kontakty z dostawcami, którzy sprzedają swoje produkty taniej. Wówczas możliwe jest sprzedawanie większej ilości towaru po konkurencyjnych cenach. Jak więc sobie radzić, gdy nasz nowo otwarty sklep przegrywa na starcie? 

W przypadku próby zejścia z ceny podobnie do konkurencji szybko okaże się, że nie jesteśmy w stanie wyjść nawet na zero. Żaden biznes nie przetrwa w chwili, gdy do niego stale dokładamy. Negocjacje z dostawcą też będą niemożliwe, ponieważ nie mamy wyrobionej marki. Możemy też wybrać tańsze materiały o gorszej jakości, jednak takie zachowanie zwykle odbija się czkawką. Słabej klasy materiały zamiast wyrobienia marki rzetelnej firmy, ześlą nas na sam dół stawki jako firmę oferującą buble. Jeśli uda nam się umieścić firmę wysoko w wynikach wyszukiwania to nadal nie musi świadczyć o sukcesie. Klienci zwracają uwagę także na korzystne ceny i markę, my nie mamy obu. Ważna jest tu kompleksowość działań, czyli połączenie kilku ważnych elementów w celu zwiększenia sprzedaży i osiągnięcia rozpoznawalnej marki w internecie. Początkowy etap działalności to zdobywanie zaufania i lojalności klienta. Dobry produkt i oferowany rabat = zadowolony klient. W tym celu należy przyznawać kupony rabatowe oraz podziękowania za zakup w formie wiadomości e-mail. Takie zachowanie sprawia, że pozostajemy w głowie klienta i chętniej skorzysta on w przyszłości właśnie z naszej oferty. 

Kolejna kwestia to obsługa klienta. Niejednokrotnie jest tak, że w czasie sprzedaży może dojść do błędu i nabywca nie otrzyma produktu na czas lub będzie on uszkodzony. Warto pamiętać, że jeśli ktoś wybrał nasz sklep w zaufaniu mimo że nie posiadamy wyrobionej marki to tym bardziej należy się mu fachowa pomoc. Dobra opieka w tym zakresie spowoduje, że klient chętniej kupi u nas kolejny raz. W innym wypadku możemy go już na zawsze zniechęcić, przez co nie tylko nie będzie on kupował, ale też odradzi transakcję w naszym sklepie. Jeśli jednak nabywca będzie zadowolony to możemy liczyć na pochlebne opinie w internecie lub wśród znajomych. Z czasem zwiększy to zasięg sklepu i bazę stałych klientów. Po kilku latach może dojść do sytuacji, gdy staniemy się rozpoznawalną marką. W tym momencie oprócz kuponów rabatowych i fachowej obsługi, będziemy mogli konkurować z większymi sklepami także cenowo. Dostawca zupełnie inaczej spojrzy na zaczynający na rynku sklep, a inaczej na znaną markę istniejącą od kilku lat i mającą szeroką bazę klientów zadowolonych z oferty.

Zarządzanie firmą
Nie uwzględniasz rabatów, kuponów w sprzedaży? To błąd!

Zakup produktów z kuponami rabatowymi, rabatami to codzienność w dużych sieciach handlowych. Okazuje się, że takie zakupy działają na konsumentów podświadomie i chętniej kupując oni więcej produktów. Wiele osób szuka więc obniżek cen za pomocą kuponów, zbierania punktów, czy też rabatów za bycie stałym klientem. Takie poszukiwania przecenionych produktów to …

Zarządzanie firmą
Słabe miesiące w handlu? Sposoby na zysk w trudnym okresie.

Bez względu na specyfikę działalności gospodarczej wiele firm ma lepsze lub gorsze okresy związane z koniunkturą sprzedaży w sezonie lub po jego zakończeniu. Taka międzysezonowa stagnacja w e-biznesie lub tradycyjnej działalności sprawia, że małe firmy mają poważne problemy z zapewnieniem ciągłości sprzedaży i utrzymania siebie oraz pracowników. Na ratunek z …

Zarządzanie firmą
Rekrutacja w mediach społecznościowych. Jak to robić?

Social media są coraz częściej brane pod uwagę podczas poszukiwania nowych pracowników. W internecie ciągle przybywa kont społecznościowych, a więc rekruterzy zaczęli wykorzystywać social recruiting w celu skompletowania wykwalifikowanej kadry. W Polsce środowisko rekrutacji internetowej wciąż raczkuje, przynajmniej jeśli porównamy niewiele ponad 5-procentowy rynek w kraju, a 95-procentowy wskaźnik w …