Rekrutacja w mediach społecznościowych. Jak to robić?

Zarządzanie firmą

Social media są coraz częściej brane pod uwagę podczas poszukiwania nowych pracowników. W internecie ciągle przybywa kont społecznościowych, a więc rekruterzy zaczęli wykorzystywać social recruiting w celu skompletowania wykwalifikowanej kadry. W Polsce środowisko rekrutacji internetowej wciąż raczkuje, przynajmniej jeśli porównamy niewiele ponad 5-procentowy rynek w kraju, a 95-procentowy wskaźnik w Stanach Zjednoczonych. Gdzie więc szukać pracowników? 

Poszukując odpowiedniego fachowca warto omijać szerokim łukiem portal Facebook. Jest on co prawda w pewnym stopniu skuteczny jeżeli chodzi o znajdowanie podstawowych informacji, jednak kwalifikacji i historii zawodowej kandydata tam nie znajdziemy. Swojego rodzaju ważną bazą pracowników jest obecnie portal LinkedIn, który powstał wyłącznie w celu poszukiwania pracy i rekrutacji. Każdy profil osoby zakładającej konto składa się z informacji zawierających historię pracy, odbyte kursy i szkolenia oraz umiejętności. Można powiedzieć, że jest to swojego rodzaju internetowe CV, które może zobaczyć każdy pracodawca. Jest to więc dla rekruterów wyjątkowo przydatne narzędzie, gdyż spośród setek kandydatów można odnaleźć osobę spełniającą nasze wymagania. Innym bardzo podobny portalem jest GoldenLine, gdzie znajdziemy głównie rodzimych pracowników szukających zatrudnienia. Znaleźliśmy już kandydatów, jak więc przeprowadzić sprawnie proces rekrutacji?

Na początku powinniśmy założyć konto firmowe na jednym z portali, gdzie uzupełniamy dokładnie poszczególne rubryki. Wielu wykwalifikowanych pracowników zwraca na to uwagę, warto więc prowadzić rekrutację profesjonalnie już od samego początku. Musimy wiedzieć kogo dokładnie szukamy i czego będziemy wymagać od osoby na określonym stanowisku. Za pomocą mediów społecznościowych dużo łatwiej jest dotrzeć do kandydatów, którzy mogą nie zdawać sobie sprawy, iż są doskonałym kandydatem na pracownika w naszej firmie. Wracając do portalu Facebook to możemy go wykorzystać w celach stworzenia kampanii poszukującej kandydatów. Taka reklama dotrze głównie do osób o sprecyzowanym doświadczeniu zawodowym oraz wieku.

Zarządzanie firmą
Nie uwzględniasz rabatów, kuponów w sprzedaży? To błąd!

Zakup produktów z kuponami rabatowymi, rabatami to codzienność w dużych sieciach handlowych. Okazuje się, że takie zakupy działają na konsumentów podświadomie i chętniej kupując oni więcej produktów. Wiele osób szuka więc obniżek cen za pomocą kuponów, zbierania punktów, czy też rabatów za bycie stałym klientem. Takie poszukiwania przecenionych produktów to …

Zarządzanie firmą
Słabe miesiące w handlu? Sposoby na zysk w trudnym okresie.

Bez względu na specyfikę działalności gospodarczej wiele firm ma lepsze lub gorsze okresy związane z koniunkturą sprzedaży w sezonie lub po jego zakończeniu. Taka międzysezonowa stagnacja w e-biznesie lub tradycyjnej działalności sprawia, że małe firmy mają poważne problemy z zapewnieniem ciągłości sprzedaży i utrzymania siebie oraz pracowników. Na ratunek z …

Zarządzanie firmą
Promowanie sklepu internetowego, czyli jak wyrobić sobie markę?

Wielcy gracze na rynku nie mają z tym problemu, za ich promocję odpowiada sztab ludzi analizujący docelową grupę, stale dopasowując swoje działania do potrzeb klienta. Nowy sklep w sieci nie ma tej przewagi, ponadto nie może odpowiednio konkurować cenowo. Znana marka posiada kontakty z dostawcami, którzy sprzedają swoje produkty taniej. …