Słabe miesiące w handlu? Sposoby na zysk w trudnym okresie.

Zarządzanie firmą

Bez względu na specyfikę działalności gospodarczej wiele firm ma lepsze lub gorsze okresy związane z koniunkturą sprzedaży w sezonie lub po jego zakończeniu. Taka międzysezonowa stagnacja w e-biznesie lub tradycyjnej działalności sprawia, że małe firmy mają poważne problemy z zapewnieniem ciągłości sprzedaży i utrzymania siebie oraz pracowników. Na ratunek z sytuacji przychodzi sprzedaż internetowa, która przy zastosowaniu odpowiednich działań będzie w stanie radzić sobie nawet w trudnym dla handlu okresie. Jak to zrobić? 

Po pierwsze nie zrażajmy się panującą sytuacją, która jest czymś zupełnie normalnym na rynku i dotyka tak małych, jak i dużych przedsiębiorców. Spotykają się oni często ze ścianą, kiedy to kończą się okresy świąteczne lub sezonowe dla danych produktów. Wtedy walka o każdego klienta zdaje się być, albo nie być dla każdej firmy. Wtedy tak ważne staje się przyciągnięcie nowych klientów, których należy zdobywać we właściwy sposób. Dobrym wyjściem jest poszukiwanie podobnych do dotychczasowych klientów. Tutaj nieodzowna rolę może mieć nasz dział reklamy, który wyodrębni potencjalnych klientów z uwzględnieniem bliźniaczo podobnych osób wydających już pieniądze w naszym e-sklepie. Jeżeli mamy taką możliwość to warto przygotować kampanię reklamową wspólnie z naszym dostawcą lub producentem dbającym o sprzedaż i wizerunek firmy. Dzięki temu możliwa jest wymiana doświadczeń w zakresie grupy naszych klientów, ich zainteresowań i bieżących potrzeb. Wówczas możliwe jest wykorzystanie dynamicznych banerów odsyłających klientów do naszego sklepu.

Na takiej metodzie korzystają wszyscy. Firma sprzedająca zyskuje promocję w ramach działalności z partnerem biznesowym oraz większy ruch na stronie bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Z kolei producent może łatwiej trafić w gusta poszczególnych klientów i dotrzeć ze swoją marką jeszcze dalej. Obopólna korzyść to także przychody współpracujących ze sobą jednostek. Korzystna jest też analiza sprzedaży, która umożliwia wyodrębnienie grupy potencjalnych klientów kupujących określone produkty. Specjaliści ds. marketingu działający jako drużyna mogą przekazać wiele istotnych wniosków po przejrzeniu i zbadaniu grupy klientów. Możliwe jest wówczas stosowanie różnych kampanii dla poszczególnych użytkowników naszego internetowego sklepu. Podsumowując to reklama, pozyskiwanie klientów i rzetelna analiza danych sprzedaży może „wyciągnąć” firmę z finansowego dołka.

Zarządzanie firmą
Nie uwzględniasz rabatów, kuponów w sprzedaży? To błąd!

Zakup produktów z kuponami rabatowymi, rabatami to codzienność w dużych sieciach handlowych. Okazuje się, że takie zakupy działają na konsumentów podświadomie i chętniej kupując oni więcej produktów. Wiele osób szuka więc obniżek cen za pomocą kuponów, zbierania punktów, czy też rabatów za bycie stałym klientem. Takie poszukiwania przecenionych produktów to …

Zarządzanie firmą
Rekrutacja w mediach społecznościowych. Jak to robić?

Social media są coraz częściej brane pod uwagę podczas poszukiwania nowych pracowników. W internecie ciągle przybywa kont społecznościowych, a więc rekruterzy zaczęli wykorzystywać social recruiting w celu skompletowania wykwalifikowanej kadry. W Polsce środowisko rekrutacji internetowej wciąż raczkuje, przynajmniej jeśli porównamy niewiele ponad 5-procentowy rynek w kraju, a 95-procentowy wskaźnik w …

Zarządzanie firmą
Promowanie sklepu internetowego, czyli jak wyrobić sobie markę?

Wielcy gracze na rynku nie mają z tym problemu, za ich promocję odpowiada sztab ludzi analizujący docelową grupę, stale dopasowując swoje działania do potrzeb klienta. Nowy sklep w sieci nie ma tej przewagi, ponadto nie może odpowiednio konkurować cenowo. Znana marka posiada kontakty z dostawcami, którzy sprzedają swoje produkty taniej. …