Strategia marketingowa dla firmy.

Przed rozpoczęciem współpracy wykonujemy:

  • analizę rynku;
  • analizę możliwości firmy;
  • analizę konkurencji;
  • wybór grupy docelowej;
  • dobór narzędzi marketingowych;
  • plan budżetu;
  • plan rozwoju firmy.

Jeżeli uważasz, że piękna strona i tysiące złotych przeznaczane na reklamę firmy co  miesiąc to klucz do sukcesu, to jesteś w błędzie. Na co komu potrzebna strona internetowa, skoro Twój klient jej nie znajdzie w internecie? Po co wydawać tysiące złotych na to, co nie przynosi korzyści? Odpowiedni dobór strategi marketingowej to najważniejszy warunek decydujący o powodzeniu. Zanim podejmiemy jakiekolwiek kroki, zanim zaczniemy wydawać pierwsze pieniądze na reklamę, musimy określić co chcemy osiągnąć, jakiego rezultatu oczekujemy, kto jest odbiorcą naszej usługi czy produktu. Odpowiedzi na te pytania są kluczem do sukcesu.

Nie możemy również pominąć pytania o koszty, chociaż te zawsze można w jakiś sposób zweryfikować. Budżet na reklamę musi być adekwatny do togo co chcemy uzyskać. Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie chciał wydatkować środków na reklamę, czy to reklamę prasową, internetową czy na bilbordy, jeżeli te działania nie przyniosą mu zysku. Można więc zadać proste pytanie: czy wydanie 6000 zł netto miesięcznie na reklamę to dużo czy mało? Dla jednych będzie to dużo, dla innych mało. Od czego więc to zależy? Otóż uzależnione jest to od uzyskiwanych przychodów.

Posłużmy się więc przykładem jakieś fikcyjnej firmy. Jeżeli np. firma Jana Nowaka, która zajmuje się układaniem kostki brukowej w chwili obecnej zatrudnia np. 6 osób, a właściciel może liczyć na zysk (mówimy o zysku, a nie o przychodach) miesięczny na poziomie 6000 zł miesięcznie, to z całą pewnością nie będzie on chciał wydawał całego zysku na reklamę. Możemy jednak założyć, że przeznaczając 400 zł miesięcznie na reklamę swoich usług uda mu się zwiększyć ilość lub opłacalność zamówień, w konsekwencji czego jego zysk wzrośnie do 6500 zł to już jest to sukces. Może bowiem okazać się w dalszej perspektywie, że wydając stałą kwotę na reklamę, w pewnym momencie zwiększy on zatrudnienie, zakupi więcej sprzętu i zysk powiększy się jeszcze bardziej. Właśnie na takie firmy stawiamy we współpracy, takie, które na własnej skórze doświadczą tego, że opłaca się zainwestować w reklamę i zwiększać zysk.

Zdarzyć się może, że przy realiach dzisiejszego rynku pracy, gdzie brakuje fachowców, brakuje rąk do pracy dany przedsiębiorca może uznać, że nie potrzebuje wcale zwiększać ilości zleceń, że nie „wyrabia się” z tym co ma. Jeżeli jednak tego samego właściciela firmy zapytamy, czy jest on zadowolony z osiąganych zarobków to odpowie nam, że „roboty dużo – pieniędzy mało„. To jest właśnie kolejny sygnał, że warto ze specjalistami popracować nad zaplanowaną strategią biznesową, że warto rozpoznać atrakcyjne kierunki rozwoju firmy i swój czas i energię zainwestować tak, aby osiągać większe zadowolenie z zarobków.

Po to właśnie powstała nasza firma. Stawiamy na świadomą współpracę, gdyż wierzymy, że tylko taka, w dłuższej perspektywie ma sens. Działalność reklamowa na takich filarach powinna się opierać. To po rozpoczęciu współpracy z naszą firmą właściciel reklamowanej firmy ma mieć pełne przekonanie o słuszności działań, a o słuszności nic tak dobrze nie przekonuje jak grubszy portfel.

Nie obawiaj się, że nie Twoja firma jest za mała, aby mogła skorzystać z takich usług. Nie myśl, że marketing prowadzą tylko duże firmy, które dużo zarabiają. Warto uwierzyć w to, że rozpoczynając nawet od niewielkiego budżetu, można iść do przodu, można pomnażać zyski i się rozwijać. Kluczem jest odpowiedni dobór strategii.

Jeżeli jesteś zainteresowany podjęciem współpracy, zobacz jaką mamy dla Ciebie ofertę.