Większe wymagania firm ubezpieczeniowych dotyczące ochrony przeciwpożarowej.

Biznes globalny

Dla wielu firm, które posiadają własne obiekty mogą znacznie wzrosnąć koszty ubezpieczenia budynków. Po serii kilku nieszczęśliwych pożarów firmy ubezpieczeniowe wymagają coraz większych zabezpieczeń dotyczących ochrony przeciwpożarowej. Sprawa nie jest prosta, gdyż wiele obiektów nie jest wyposażona w systemy sygnalizacji pożaru, a wydatek nie jest mały.

Tam gdzie kiedyś ubezpieczyciel zadowolił się tylko prostą informacją o tym, że w obiekcie jest system alarmowy wyposażony w czujniki dymu, tam dziś oczekiwania są dużo większe. Okazuje się bowiem, że nie każdy system alarmowy z czujnikami dymu to system sygnalizacji pożaru w rozumieniu przepisów ppoż. Zwykłe systemy alarmowe, które zostały stworzone jako systemy sygnalizacji włamania i napadu (SSWiN) nie spełniają szeregu wymagań – trzeba jest wówczas zastąpić systemami sygnalizacji pożaru (SAP).

Tutaj sprawa się już komplikuje, gdyż żadna poważna firma nie podejmie się wykonania takiego systemu bez projektu i opinii rzeczoznawcy do spraw ppoż. Można spotkać wyjątki, ale wówczas firmy zabezpieczają się przed odpowiedzialnością i w dokumentacji zawierają opis, że kształt systemu, ilość elementów takich jak czujniki dymu, ręczne przyciski itd., została ustalona z właścicielem obiektu na jego odpowiedzialność.

Systemy sygnalizacji pożaru SAP to rozwiązanie specjalistyczne. Tutaj każdy element musi być atestowany, a rozmieszczenie poszczególnych czujników dymu, ich ilość, powinna zostać szczegółowo przemyślana, zaprojektowana, a cały system wykonany zgodnie ze sztuką. To niestety rodzi po stronie właściciela dodatkowe koszty. Najprzód należy wykonać projekt systemu, a to wydatek rzędu 4000 – 5000 zł nawet dla niewielkiego obiektu. Potem cały system ochrony przeciwpożarowej też nie jest tani. Jednym z droższych elementów jest centrala ppoż., która jest całym mózgiem systemu, to ona odbiera sygnały z poszczególnych czujników i w odpowiedni sposób reaguje. Ta reakcja jest również opisana w scenariuszu pożarowym, który powinien być przygotowany.

Biznes globalny
Customer expierence na przykładzie męskich sklepów odzieżowych.

Sklepy przygotowujące treści dopasowane do odbiorców coraz chętniej sięgają po użyteczną wiedzę z zakresu zakupowej psychologii. Już teraz wiadomo, że mężczyźni zwracają uwagę na zupełnie inne elementy niż kobiety. Istnieją więc różnice wynikające z płci, od których zależy sposób dokonywania zakupu. Co w przypadku mężczyzn będzie miało znaczenie dla poprawienia …

Biznes globalny
Zaskakująca reklama, która wypromowała rosyjską pizzerię!

Reklama dźwignią handlu – to sformułowanie zdaje się aż zbyt dobrze rozumieją rosyjscy specjaliści od marketingu. Wiemy przecież, że metod reklamy jest coraz więcej. Nic więc dziwnego, że firmy decydują się na kolejne, jeszcze bardziej wyszukane sposoby dotarcia do klientów i uzyskania wysokiej rozpoznawalności. Takim podejściem musieli kierować się właściciele …