„Zapal czerwoną lampkę” – przykład kampanii marketingowej.

Ciekawostki

Co pewien czas do publicznej wiadomości trafiają zagadnienia podejmujące niezwykle ważną tematykę. Są to często akcje promujące walkę z rakiem, zostanie dawcą szpiku kostnego lub też niepisanie wiadomości SMS podczas prowadzenia samochodu. Niezwykle istotne jest w tym wypadku zdobycie zasięgu społecznego, który utrwali pewne pozytywne wzorce wśród ludzi. Kampanie mają zwykle formę grafiki z tekstem, artykułów sponsorowanych oraz materiałów wideo. Jednym z ciekawszych przykładów jest lokalna kampania łódzka na temat spożycia alkoholu przez kobiety w ciąży. 

Kampania o nazwie „Zapal czerwoną lampkę” wystartowała 9 września, czyli w światowy dzień FASD. Jej głównym celem jest uświadamianie oraz edukacja społeczeństwa na temat zaburzeń dziecięcych, na które wpływ ma spożywanie alkoholu w czasie trwania ciąży. FASD to nic innego jak angielskie fetal alcohol spectrum disorder, co w języku polskim oznacza Spektrum Poalkoholowych Zaburzeń Płodu. Tego typu zaburzenia mogą powstać u każdego dziecka narażonego w okresie płodowym na oddziaływanie alkoholu spożywanego przez matkę. Kampania zakłada promowanie zdrowych postaw wśród osób mających wpływ na zachowanie podczas ciąży, zwiększanie świadomości na temat rozwoju dziecka w okresie prenatalnym oraz postnatalnym. Działania marketingowe mają także przełamać stereotyp, który mówi o braku szkodliwości popularnej lampki wina spożywanej w czasie ciąży.

Plakat kampanii przyciąga wzrok, widnieje na nim młoda kobieta z przytulonym do brzucha dzieckiem oraz odwróconym kieliszkiem symbolizującym brak spożywania alkoholu w ciąży. W logo znajdziemy sylwetkę kobiety, której brzuch zdobi „czerwona lampka”. Dodatkowo promocji zdrowych zachowań towarzyszy krótki spot reklamowy, w którym w nienachalny sposób przybliżane są krótkie historie z życia zaproszonych do akcji osób.

Ciekawostki
Dział marketingu IKEA to wzór dla innych.

Wystarczy tylko spojrzeć na ostatnią kampanię, która zdobywa rynek konsumentów dwóch produktów naraz. Otóż wystarczyły dwie fotografie połączone w jedną, aby kupić kubki smakowe wielbicieli czekolady oraz otworzyć portfele fanów mebli. Jak to możliwe? 

Ciekawostki
Produkty BIO, EKO. Zobacz jak reklama oszukuje ludzi!

Jest takie powiedzenie „Nie wszystko złoto, co się świeci”, podobnie jest w kwestii zdrowego odżywiania. Na rynku znajdują się setki produktów, które z pojęciem BIO oraz EKO mają niewiele wspólnego. Jest jednak pewien chwyt marketingowy, który dzięki odpowiedniemu oznaczeniu produktów sprawia, iż konsumenci wypełniają swoje koszyki właśnie tymi produktami. Jak …

Ciekawostki
Problemy z parkowaniem na warszawskich osiedlach

Problem jest znany nie od dziś i cały czas się pogłębia. Przybywa samochodów w o wiele większym tempie niż miejsc parkingowych. Można powiedzieć, że infrastruktura drogowa i parkingi nie nadążają za wzrostem zamożności Polaków. Chociaż w ostatnim czasie wzrosły koszty utrzymania samochodu – mowa tutaj o ubezpieczeniach OC.