„Zapal czerwoną lampkę” – przykład kampanii marketingowej.

Ciekawostki

Co pewien czas do publicznej wiadomości trafiają zagadnienia podejmujące niezwykle ważną tematykę. Są to często akcje promujące walkę z rakiem, zostanie dawcą szpiku kostnego lub też niepisanie wiadomości SMS podczas prowadzenia samochodu. Niezwykle istotne jest w tym wypadku zdobycie zasięgu społecznego, który utrwali pewne pozytywne wzorce wśród ludzi. Kampanie mają zwykle formę grafiki z tekstem, artykułów sponsorowanych oraz materiałów wideo. Jednym z ciekawszych przykładów jest lokalna kampania łódzka na temat spożycia alkoholu przez kobiety w ciąży. 

Kampania o nazwie „Zapal czerwoną lampkę” wystartowała 9 września, czyli w światowy dzień FASD. Jej głównym celem jest uświadamianie oraz edukacja społeczeństwa na temat zaburzeń dziecięcych, na które wpływ ma spożywanie alkoholu w czasie trwania ciąży. FASD to nic innego jak angielskie fetal alcohol spectrum disorder, co w języku polskim oznacza Spektrum Poalkoholowych Zaburzeń Płodu. Tego typu zaburzenia mogą powstać u każdego dziecka narażonego w okresie płodowym na oddziaływanie alkoholu spożywanego przez matkę. Kampania zakłada promowanie zdrowych postaw wśród osób mających wpływ na zachowanie podczas ciąży, zwiększanie świadomości na temat rozwoju dziecka w okresie prenatalnym oraz postnatalnym. Działania marketingowe mają także przełamać stereotyp, który mówi o braku szkodliwości popularnej lampki wina spożywanej w czasie ciąży.

Plakat kampanii przyciąga wzrok, widnieje na nim młoda kobieta z przytulonym do brzucha dzieckiem oraz odwróconym kieliszkiem symbolizującym brak spożywania alkoholu w ciąży. W logo znajdziemy sylwetkę kobiety, której brzuch zdobi „czerwona lampka”. Dodatkowo promocji zdrowych zachowań towarzyszy krótki spot reklamowy, w którym w nienachalny sposób przybliżane są krótkie historie z życia zaproszonych do akcji osób.

Ciekawostki
Artykuł sponsorowany – praktyczny przykład jak go stworzyć.

Stworzenie dobrego artykułu sponsorowanego wcale nie musi być trudne jeżeli zastosujemy się do kilku prostych wskazówek. Redagowanie treści, kreatywność i odpowiedź na kilka podstawowych pytań wystarczy, aby napisać tekst na poziomie. Pierwszą sprawą jest zawsze zastanowienie się co chcemy napisać, błędem jest tu pisanie w ciemno bez żadnego przemyślenia i …

Ciekawostki
Jak wykonać i czy wciąż warto drukować ulotki reklamowe?

Każdy w swoim życiu wielokrotnie napotkał na ulotki reklamowe wsadzane do skrzynek pocztowych, za samochodową wycieraczkę lub oferowane wprost do dłoni na ulicach polskich miast. Popularność tej reklamy mimo popularności innych form jak chociażby internet wciąż nie spada. Wystarczy spojrzeć na duże miasta, stolicę kraju Warszawę, aby móc przekonać się …

Ciekawostki
Dział marketingu IKEA to wzór dla innych.

Wystarczy tylko spojrzeć na ostatnią kampanię, która zdobywa rynek konsumentów dwóch produktów naraz. Otóż wystarczyły dwie fotografie połączone w jedną, aby kupić kubki smakowe wielbicieli czekolady oraz otworzyć portfele fanów mebli. Jak to możliwe?