Artykuł sponsorowany – praktyczny przykład jak go stworzyć.

Ciekawostki

Stworzenie dobrego artykułu sponsorowanego wcale nie musi być trudne jeżeli zastosujemy się do kilku prostych wskazówek. Redagowanie treści, kreatywność i odpowiedź na kilka podstawowych pytań wystarczy, aby napisać tekst na poziomie. Pierwszą sprawą jest zawsze zastanowienie się co chcemy napisać, błędem jest tu pisanie w ciemno bez żadnego przemyślenia i konkretnego pomysłu. Źle napisany artykuł może być co prawda całkiem ciekawy, ale nie trafi do umysłu osób zainteresowanych określonym produktem lub usługą. 

Na samym początku zawsze należy poznać historię oferowanego produktu, reklamowanej firmy i wizerunku jaki chcemy promować. Wplatanie odpowiednich treści powinno być na tyle nienachalne, aby czytelnik nie myślał na samym starcie, że chcemy mu coś wcisnąć na siłę. Ważna jest także zasada tworzenia treści do określonych osób. Nie zwracamy się przecież do wszystkich ludzi, a do grupy docelowej zainteresowanej produktem lub usługą. Chwyt marketingowy zadziała tylko wtedy, gdy ocenimy grupę odbiorców i stworzymy treść w ich guście, dopasowaną do myślenia i potrzeb. Dobrze jest w tym miejscu zadać sobie kilka pytań:

1. Czym klient jest zainteresowany, jakich treści może oczekiwać, czy chcemy trafić do grupy bardziej technicznej (np. budownictwo), czy może bardziej ogólnie do środowiska przeciętnego Kowalskiego kupującego wiertarkę do domu?

2. Jakie kłopoty ma potencjalny klient, czego może potrzebować z naszej oferty. Warto wspomnieć tu o sposobach rozwiązania danego problemu w wyniku sprawdzenia naszej korzystnej oferty.

Nie idźmy zbyt daleko w popularne bajki, które pobudzają wyobraźnię, lecz nie skłaniają klienta do zakupu towaru lub usługi. Należy podpierać kreatywne wzmianki, wiedzą techniczną przedstawioną w dość prosty, lecz zarazem skuteczny sposób przekazu informacji. Warto tworzyć przyciągające wzrok nagłówki, poparte poprawną stylistyką wypowiedzi oraz akapitami, pogrubieniami oraz punktami. Podsumowując liczy się jakość połączona z kreatywnym podejściem. Treść powinna intrygować, możemy tu wykorzystać cytaty znanych twórców, ekspertów branżowych itd. W to wszystko wplatamy nasz produkt lub usługę, lecz bez epatowania pozytywnymi komentarzami na temat naszej oferty. Istotne jest też umieszczanie linków w treści, które przekierują zainteresowanych na naszą stronę. Zobacz także: Jaki powinien być czas ładowania strony?

Ciekawostki
Wentylacja grawitacyjna, mechaniczna, hybrydowa. Co wybrać?

System wentylacji grawitacyjnej to najczęstszy wybór w domach jednorodzinnych. Ta naturalna forma wymiany powietrza w pomieszczeniach nie wymaga do działania oddzielnych urządzeń mechanicznych. Jej działanie opiera się na sile wyporu generowanej w wyniku powstających różnić temperatury w środku domu oraz na zewnątrz. Za skuteczne działanie odpowiedzialny jest więc efekt kominowy. 

Ciekawostki
Pianka poliuretanowa, pianka PUR: właściwości fizyczne.

Poliuretan to materiał charakteryzujący się szczególną uniwersalnością i właśnie dlatego znajduje zastosowanie w tak wielu branżach. Technologia rozwinęła się w ostatnich latach tak bardzo, że obecnie piankę poliuretanową spotkamy nie tylko w formie materiału aplikowanego do puszek pod ciśnieniem, lecz także do ocieplania budynków przy użyciu techniki natryskowej pianką PUR. …

Ciekawostki
Barwne studzienki kanalizacyjne, czyli pomysły młodzieży z Olsztyna.

Miejski marketing przejawia się często w interesujących akcjach społecznych realizowanych przez lokalne grupy osób. Interesujący projekt powstał na terenie Śródmieścia i Starego Miasta w Olsztynie, gdzie pojawiły się barwne, różnokolorowe studzienki kanalizacyjne. Za realizację tego zadania jest odpowiedzialna młodzież z Państwowego Liceum Plastycznego w Olsztynie. Jest to doskonały sposób na …