Barwne studzienki kanalizacyjne, czyli pomysły młodzieży z Olsztyna.

Miejski marketing przejawia się często w interesujących akcjach społecznych realizowanych przez lokalne grupy osób. Interesujący projekt powstał na terenie Śródmieścia i Starego Miasta w Olsztynie, gdzie pojawiły się barwne, różnokolorowe studzienki kanalizacyjne. Za realizację tego zadania jest odpowiedzialna młodzież z Państwowego Liceum Plastycznego w Olsztynie. Jest to doskonały sposób na promocję miasta, gdyż jak wiemy tego typu projekt trafiają do mediów. Takie informacje z Olsztyna pokazują jak nietypowe działania mogą mieć wpływ na marketing samego miasta. 

Działania sprawiają, że pewne miejsca stają się bardziej rozpoznawalne wśród przyjezdnych. Turyści coraz chętniej przyjeżdżają do miast, które czymś się wyróżniają. Taki marketing stanowi istotną promocję, która pozwala podtrzymać zainteresowanie miastem. Na pomysł pokolorowania studzienek kanalizacyjnych wpadli uczniowie miejscowego liceum. Inspiracją do stworzenie tego projektu stanowiła kultura japońska, gdzie w czasie lat 80. XX wieku, miejscowi artyści zajmowali się malowaniem różnego typu wzorów na pokrywach studzienek kanalizacyjnych. Dominowały wówczas motywy roślinne i zwierzęce, co odbijało się na promocji wielu regionów. Malowaniem olsztyńskich pokryw w studzienkach kanalizacyjnych zajęła się młodzież z liceum plastycznego. Obecnie malunki znajdziemy w sześciu lokalizacjach. Dowolność tematyki sprawiła, że studzienki są niepowtarzalne i każda z nich jest inna. Uczniowie mogli sprawdzić swoje umiejętności i zaprezentować własną wizję miejskiej przestrzeni w Olsztynie. Gotowe projekty zaprezentowano w kilku lokalizacjach: dwie pokrywy przy alei Gelsenkirchen, dwie przy ul. 11 Listopada oraz po jednej przy ul. Pieniężnego oraz przy ul. Staszica. Olsztyn zmienia się zgodnie z panującymi trendami w promocji przestrzeni miejskiej.

Ciekawostki
Dofinansowanie do wymiany pieca. Jakie urządzenia grzewcze wybierają Polacy?

Polska Organizacja Rozwoju Technologii Pomp Ciepła PORT PC przygotowała raport dotyczący wyborów konsumenckich. Dokument objął inwestorów, którzy korzystają z dofinansowania na wymianę pieca w ramach programu Czyste Powietrze.  

Ciekawostki
Jak rozpoznać zafałszowany miód i gdzie kupić prawdziwy miód w Wielbarku?

Spożycie miodu na całym świecie stale rośnie, co powinno cieszyć pszczelarzy. Niestety miód jest obecnie wykorzystywany przy produkcji kosmetyków oraz w przemyśle farmaceutycznym. Rosnące zainteresowanie miodem nie idzie niestety za jego jakością, gdyż producenci często decydują się na stosowanie różnego rodzaju domieszek. Jest to podyktowane trudnościami w zaspokojeniu potrzeb, tym …

Ciekawostki
Wentylacja grawitacyjna, mechaniczna, hybrydowa. Co wybrać?

System wentylacji grawitacyjnej to najczęstszy wybór w domach jednorodzinnych. Ta naturalna forma wymiany powietrza w pomieszczeniach nie wymaga do działania oddzielnych urządzeń mechanicznych. Jej działanie opiera się na sile wyporu generowanej w wyniku powstających różnić temperatury w środku domu oraz na zewnątrz. Za skuteczne działanie odpowiedzialny jest więc efekt kominowy.