Dział marketingu IKEA to wzór dla innych.

Ciekawostki

Wystarczy tylko spojrzeć na ostatnią kampanię, która zdobywa rynek konsumentów dwóch produktów naraz. Otóż wystarczyły dwie fotografie połączone w jedną, aby kupić kubki smakowe wielbicieli czekolady oraz otworzyć portfele fanów mebli. Jak to możliwe? 

Na połączonych zdjęciach umieszczono bardzo zbieżne pod względem kolorystycznym produkty. IKEA od dłuższego już czasu oprócz oferty mebli i wyposażenia domu, oferuje także żywność. Specjaliści od marketingu pokusili się o niecodzienne połączenie tabliczki czekolady z meblami w bardzo podobnym kolorze. Skojarzenia konsumenckie sprawiają, że odbiór reklamy trafia do dwóch grup odbiorców za jednym zamachem. Przygotowano kilka różnych wzorów, które ukazują tabliczkę czekolady wraz z ceną, a obok umieszczono meble w postaci szafek, stołów oraz poduszek w czekoladowych barwach. Bardzo interesujące są też slogany reklamowe: „Niektóre czekoladki są do jedzenia. Niektóre służą do przechowywania Twoich rzeczy. Mamy obie” lub „Niektóre czekoladki są do jedzenia. Niektóre służą do siedzenia. Mamy obie” znajdujący się przy poduszce VIGDIS.

Ciekawostki
Wentylacja grawitacyjna, mechaniczna, hybrydowa. Co wybrać?

System wentylacji grawitacyjnej to najczęstszy wybór w domach jednorodzinnych. Ta naturalna forma wymiany powietrza w pomieszczeniach nie wymaga do działania oddzielnych urządzeń mechanicznych. Jej działanie opiera się na sile wyporu generowanej w wyniku powstających różnić temperatury w środku domu oraz na zewnątrz. Za skuteczne działanie odpowiedzialny jest więc efekt kominowy. 

Ciekawostki
Pianka poliuretanowa, pianka PUR: właściwości fizyczne.

Poliuretan to materiał charakteryzujący się szczególną uniwersalnością i właśnie dlatego znajduje zastosowanie w tak wielu branżach. Technologia rozwinęła się w ostatnich latach tak bardzo, że obecnie piankę poliuretanową spotkamy nie tylko w formie materiału aplikowanego do puszek pod ciśnieniem, lecz także do ocieplania budynków przy użyciu techniki natryskowej pianką PUR. …

Ciekawostki
Barwne studzienki kanalizacyjne, czyli pomysły młodzieży z Olsztyna.

Miejski marketing przejawia się często w interesujących akcjach społecznych realizowanych przez lokalne grupy osób. Interesujący projekt powstał na terenie Śródmieścia i Starego Miasta w Olsztynie, gdzie pojawiły się barwne, różnokolorowe studzienki kanalizacyjne. Za realizację tego zadania jest odpowiedzialna młodzież z Państwowego Liceum Plastycznego w Olsztynie. Jest to doskonały sposób na …