Jak instalacje fotowoltaiczne wpływają na marketing zakładów energetycznych?

Ciekawostki

Rośnie liczba mikroinstalacji fotowoltaicznych przyłączonych przez operatora Enea. Dlaczego o tym mówimy? Otóż takie działania poboczne przedsiębiorstw energetycznych mają realny wpływ na marketing. Reklamy to w końcu nie tylko kampanie w mediach społecznościowych, na przydrożnych szyldach, czy w internecie. Działania proekologiczne stają się w ostatnim czasie motorem napędowym również w koncernach energetycznych, gdzie liczy się wizerunek. 

Obecnie coraz większe grono podmiotów zwraca uwagę na czynniki ekologiczne w funkcjonowaniu firm. Nie inaczej jest w sektorze energetyki, gdzie marketing i reklama przy użyciu fotowoltaiki tworzy pozytywny obraz w oczach konsumentów. Jeszcze do niedawna Enea, czy PGE Dystrybucja kojarzyły się wyłącznie z elektrowniami węglowymi. To w obecnych czasach bardzo niekorzystnie odbija się na wizerunku przedsiębiorstw jako tych, które nie zwracają uwagi na ekologię w przestrzeni publicznej. Zmiany w marketingu firm często zauważamy już na oficjalnych stronach, gdzie powstają artykuły o ograniczaniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Niewątpliwie jest to dobry sposób na zmianę medialnego wizerunku „trucicieli” środowiska. Rosnąca liczba instalacji fotowoltaicznych niejako sama generuje pozytywny obraz w społeczeństwie. Obserwujemy obecnie istny wyścig zbrojeń pomiędzy podmiotami dostarczającymi energię elektryczną do domów, firm i gospodarstw rolnych. Wyścig ten polega na przyłączaniu do sieci instalacji i farm fotowoltaicznych generujących zieloną energię ze słońca.

Nie ma już wątpliwości, że przyszłość nowoczesnego marketingu w firmach emitujących szkodliwe substancje do atmosfery leży w odnawialnych źródłach energii. Duże koncerny energetyczne decydują się często na udział w dużych projektach z zakresu fotowoltaiki oraz farm wiatrowych. Dużą rolę w tym procesie odgrywają zwykli prosumenci, którzy skorzystali z programów rządowych „Czyste Powietrze”, czy „Mój prąd”. Takie mikroinstalacje ze własne pieniądze i środki z dotacji to darmowa reklama i skuteczny marketing. Jak pokazują dane PGE tylko w pierwszym półroczu tego roku przyłączonych zostało blisko 20 000 instalacji PV. Pogoń za liderem rynku rozpoczął inny operator Enea. Tutaj także przyłączono wiele instalacji fotowoltaicznych. Łączna liczba instalacji PV podłączonych w pierwszym kwartale br. wyniosła ponad 2 300 sztuk. Generują one moc rzędu 17,341 MW. W mediach zauważymy skuteczność takiego marketingu. Podajmy pewien przykład: pod koniec ubiegłego roku Enea Operator posiadało aż 6,82 tys. mikroinstalacji, w PGE było to 19,16 tys., a w Tauronie 17,13 tys. Ten przykład obrazuje jak ekologiczny marketing może zmieniać obraz i spojrzenie na duże koncerny wśród konsumentów. Myślą oni sobie, że firma stawia na coraz lepsze rozwiązania dostosowane do ukierunkowania polityki klimatycznej na ochronę środowiska. Zobacz również: fotowoltaika Wyszków.

W podobnym tonie brzmi kwestia budowy elektrowni fotowoltaicznych. W drugim kwartale Enea Operator posiadał 23 konstrukcje tego typu o mocy całkowitej 20,972 MW. W tym okresie przyłączono również farmę wiatrową o mocy 8 MW. To pokazuje skalę marketingu z jakim się obecnie spotykamy. Nie ma aktualnie lepszej formy reklamy jak ukazanie społeczności formuły: Tak dbamy o środowisko, nasi klienci instalują fotowoltaikę i także działają proekologicznie, my również budujemy farmy wiatrowe i fotowoltaiczne. Taki nowoczesny marketing z zakresu fotowoltaiki jest niemal darmowy bo instalacje PV są montowane przez klientów z własnych środków. Niemniej reklamowy wyścig zbrojeń trwa. Koncerny energetyczne inwestują w panele słoneczne na swoich budynkach, ale także elektrownie fotowoltaiczne i wiatrowe.

Ciekawostki
„Mój Prąd” i fotowoltaika dla rolnika posiadającego dom. Jak otrzymać dotację do paneli słonecznych?

Program „Mój Prąd”, „Agroenergia” pozwalają na obniżenie kosztów instalacji fotowoltaicznej. O ile program Agroenergia w ostatnich miesiącach nie przyniósł zamierzonego rezultatu ze względu na złożoność procedur przyznawania dotacji, tak uproszczony program Mój Prąd pozwala sfinansować przydomową fotowoltaikę na potrzeby domu jednorodzinnego. Każdy rolnik oprócz gospodarstwa posiada własny dom, na którym …

Ciekawostki
Dofinansowanie do wymiany pieca. Jakie urządzenia grzewcze wybierają Polacy?

Polska Organizacja Rozwoju Technologii Pomp Ciepła PORT PC przygotowała raport dotyczący wyborów konsumenckich. Dokument objął inwestorów, którzy korzystają z dofinansowania na wymianę pieca w ramach programu Czyste Powietrze.  

Ciekawostki
Jak rozpoznać zafałszowany miód i gdzie kupić prawdziwy miód w Wielbarku?

Spożycie miodu na całym świecie stale rośnie, co powinno cieszyć pszczelarzy. Niestety miód jest obecnie wykorzystywany przy produkcji kosmetyków oraz w przemyśle farmaceutycznym. Rosnące zainteresowanie miodem nie idzie niestety za jego jakością, gdyż producenci często decydują się na stosowanie różnego rodzaju domieszek. Jest to podyktowane trudnościami w zaspokojeniu potrzeb, tym …