Jak instalacje fotowoltaiczne wpływają na marketing zakładów energetycznych?

Ciekawostki

Rośnie liczba mikroinstalacji fotowoltaicznych przyłączonych przez operatora Enea. Dlaczego o tym mówimy? Otóż takie działania poboczne przedsiębiorstw energetycznych mają realny wpływ na marketing. Reklamy to w końcu nie tylko kampanie w mediach społecznościowych, na przydrożnych szyldach, czy w internecie. Działania proekologiczne stają się w ostatnim czasie motorem napędowym również w koncernach energetycznych, gdzie liczy się wizerunek. 

Obecnie coraz większe grono podmiotów zwraca uwagę na czynniki ekologiczne w funkcjonowaniu firm. Nie inaczej jest w sektorze energetyki, gdzie marketing i reklama przy użyciu fotowoltaiki tworzy pozytywny obraz w oczach konsumentów. Jeszcze do niedawna Enea, czy PGE Dystrybucja kojarzyły się wyłącznie z elektrowniami węglowymi. To w obecnych czasach bardzo niekorzystnie odbija się na wizerunku przedsiębiorstw jako tych, które nie zwracają uwagi na ekologię w przestrzeni publicznej. Zmiany w marketingu firm często zauważamy już na oficjalnych stronach, gdzie powstają artykuły o ograniczaniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Niewątpliwie jest to dobry sposób na zmianę medialnego wizerunku „trucicieli” środowiska. Rosnąca liczba instalacji fotowoltaicznych niejako sama generuje pozytywny obraz w społeczeństwie. Obserwujemy obecnie istny wyścig zbrojeń pomiędzy podmiotami dostarczającymi energię elektryczną do domów, firm i gospodarstw rolnych. Wyścig ten polega na przyłączaniu do sieci instalacji i farm fotowoltaicznych generujących zieloną energię ze słońca.

Nie ma już wątpliwości, że przyszłość nowoczesnego marketingu w firmach emitujących szkodliwe substancje do atmosfery leży w odnawialnych źródłach energii. Duże koncerny energetyczne decydują się często na udział w dużych projektach z zakresu fotowoltaiki oraz farm wiatrowych. Dużą rolę w tym procesie odgrywają zwykli prosumenci, którzy skorzystali z programów rządowych „Czyste Powietrze”, czy „Mój prąd”. Takie mikroinstalacje ze własne pieniądze i środki z dotacji to darmowa reklama i skuteczny marketing. Jak pokazują dane PGE tylko w pierwszym półroczu tego roku przyłączonych zostało blisko 20 000 instalacji PV. Pogoń za liderem rynku rozpoczął inny operator Enea. Tutaj także przyłączono wiele instalacji fotowoltaicznych. Łączna liczba instalacji PV podłączonych w pierwszym kwartale br. wyniosła ponad 2 300 sztuk. Generują one moc rzędu 17,341 MW. W mediach zauważymy skuteczność takiego marketingu. Podajmy pewien przykład: pod koniec ubiegłego roku Enea Operator posiadało aż 6,82 tys. mikroinstalacji, w PGE było to 19,16 tys., a w Tauronie 17,13 tys. Ten przykład obrazuje jak ekologiczny marketing może zmieniać obraz i spojrzenie na duże koncerny wśród konsumentów. Myślą oni sobie, że firma stawia na coraz lepsze rozwiązania dostosowane do ukierunkowania polityki klimatycznej na ochronę środowiska. Zobacz również: fotowoltaika Wyszków.

W podobnym tonie brzmi kwestia budowy elektrowni fotowoltaicznych. W drugim kwartale Enea Operator posiadał 23 konstrukcje tego typu o mocy całkowitej 20,972 MW. W tym okresie przyłączono również farmę wiatrową o mocy 8 MW. To pokazuje skalę marketingu z jakim się obecnie spotykamy. Nie ma aktualnie lepszej formy reklamy jak ukazanie społeczności formuły: Tak dbamy o środowisko, nasi klienci instalują fotowoltaikę i także działają proekologicznie, my również budujemy farmy wiatrowe i fotowoltaiczne. Taki nowoczesny marketing z zakresu fotowoltaiki jest niemal darmowy bo instalacje PV są montowane przez klientów z własnych środków. Niemniej reklamowy wyścig zbrojeń trwa. Koncerny energetyczne inwestują w panele słoneczne na swoich budynkach, ale także elektrownie fotowoltaiczne i wiatrowe.

Ciekawostki
Ile kosztuje naprawa szlabanu parkingowego?

Tylko ten, który nic nie robi nie popełnia błędów. Pierwszy raz uszkodziłem szlaban i poczułem ile kosztuje naprawa takiego szlabanu na własnej skórze. Wydaje się, że szlaban to takie proste urządzenie, które składa się z jakiegoś słupka i ramienia. Niestety, koszty naprawy uświadomiły mi, że jestem w dużym błędzie.

Ciekawostki
Artykuł sponsorowany – praktyczny przykład jak go stworzyć.

Stworzenie dobrego artykułu sponsorowanego wcale nie musi być trudne jeżeli zastosujemy się do kilku prostych wskazówek. Redagowanie treści, kreatywność i odpowiedź na kilka podstawowych pytań wystarczy, aby napisać tekst na poziomie. Pierwszą sprawą jest zawsze zastanowienie się co chcemy napisać, błędem jest tu pisanie w ciemno bez żadnego przemyślenia i …

Ciekawostki
Jak wykonać i czy wciąż warto drukować ulotki reklamowe?

Każdy w swoim życiu wielokrotnie napotkał na ulotki reklamowe wsadzane do skrzynek pocztowych, za samochodową wycieraczkę lub oferowane wprost do dłoni na ulicach polskich miast. Popularność tej reklamy mimo popularności innych form jak chociażby internet wciąż nie spada. Wystarczy spojrzeć na duże miasta, stolicę kraju Warszawę, aby móc przekonać się …