Jak instalacje fotowoltaiczne wpływają na marketing zakładów energetycznych?

Ciekawostki

Rośnie liczba mikroinstalacji fotowoltaicznych przyłączonych przez operatora Enea. Dlaczego o tym mówimy? Otóż takie działania poboczne przedsiębiorstw energetycznych mają realny wpływ na marketing. Reklamy to w końcu nie tylko kampanie w mediach społecznościowych, na przydrożnych szyldach, czy w internecie. Działania proekologiczne stają się w ostatnim czasie motorem napędowym również w koncernach energetycznych, gdzie liczy się wizerunek. 

Obecnie coraz większe grono podmiotów zwraca uwagę na czynniki ekologiczne w funkcjonowaniu firm. Nie inaczej jest w sektorze energetyki, gdzie marketing i reklama przy użyciu fotowoltaiki tworzy pozytywny obraz w oczach konsumentów. Jeszcze do niedawna Enea, czy PGE Dystrybucja kojarzyły się wyłącznie z elektrowniami węglowymi. To w obecnych czasach bardzo niekorzystnie odbija się na wizerunku przedsiębiorstw jako tych, które nie zwracają uwagi na ekologię w przestrzeni publicznej. Zmiany w marketingu firm często zauważamy już na oficjalnych stronach, gdzie powstają artykuły o ograniczaniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Niewątpliwie jest to dobry sposób na zmianę medialnego wizerunku „trucicieli” środowiska. Rosnąca liczba instalacji fotowoltaicznych niejako sama generuje pozytywny obraz w społeczeństwie. Obserwujemy obecnie istny wyścig zbrojeń pomiędzy podmiotami dostarczającymi energię elektryczną do domów, firm i gospodarstw rolnych. Wyścig ten polega na przyłączaniu do sieci instalacji i farm fotowoltaicznych generujących zieloną energię ze słońca.

Nie ma już wątpliwości, że przyszłość nowoczesnego marketingu w firmach emitujących szkodliwe substancje do atmosfery leży w odnawialnych źródłach energii. Duże koncerny energetyczne decydują się często na udział w dużych projektach z zakresu fotowoltaiki oraz farm wiatrowych. Dużą rolę w tym procesie odgrywają zwykli prosumenci, którzy skorzystali z programów rządowych „Czyste Powietrze”, czy „Mój prąd”. Takie mikroinstalacje ze własne pieniądze i środki z dotacji to darmowa reklama i skuteczny marketing. Jak pokazują dane PGE tylko w pierwszym półroczu tego roku przyłączonych zostało blisko 20 000 instalacji PV. Pogoń za liderem rynku rozpoczął inny operator Enea. Tutaj także przyłączono wiele instalacji fotowoltaicznych. Łączna liczba instalacji PV podłączonych w pierwszym kwartale br. wyniosła ponad 2 300 sztuk. Generują one moc rzędu 17,341 MW. W mediach zauważymy skuteczność takiego marketingu. Podajmy pewien przykład: pod koniec ubiegłego roku Enea Operator posiadało aż 6,82 tys. mikroinstalacji, w PGE było to 19,16 tys., a w Tauronie 17,13 tys. Ten przykład obrazuje jak ekologiczny marketing może zmieniać obraz i spojrzenie na duże koncerny wśród konsumentów. Myślą oni sobie, że firma stawia na coraz lepsze rozwiązania dostosowane do ukierunkowania polityki klimatycznej na ochronę środowiska. Zobacz również: fotowoltaika Wyszków.

W podobnym tonie brzmi kwestia budowy elektrowni fotowoltaicznych. W drugim kwartale Enea Operator posiadał 23 konstrukcje tego typu o mocy całkowitej 20,972 MW. W tym okresie przyłączono również farmę wiatrową o mocy 8 MW. To pokazuje skalę marketingu z jakim się obecnie spotykamy. Nie ma aktualnie lepszej formy reklamy jak ukazanie społeczności formuły: Tak dbamy o środowisko, nasi klienci instalują fotowoltaikę i także działają proekologicznie, my również budujemy farmy wiatrowe i fotowoltaiczne. Taki nowoczesny marketing z zakresu fotowoltaiki jest niemal darmowy bo instalacje PV są montowane przez klientów z własnych środków. Niemniej reklamowy wyścig zbrojeń trwa. Koncerny energetyczne inwestują w panele słoneczne na swoich budynkach, ale także elektrownie fotowoltaiczne i wiatrowe.

Ciekawostki
Jak rozpoznać zafałszowany miód i gdzie kupić prawdziwy miód w Wielbarku?

Spożycie miodu na całym świecie stale rośnie, co powinno cieszyć pszczelarzy. Niestety miód jest obecnie wykorzystywany przy produkcji kosmetyków oraz w przemyśle farmaceutycznym. Rosnące zainteresowanie miodem nie idzie niestety za jego jakością, gdyż producenci często decydują się na stosowanie różnego rodzaju domieszek. Jest to podyktowane trudnościami w zaspokojeniu potrzeb, tym …

Ciekawostki
Wentylacja grawitacyjna, mechaniczna, hybrydowa. Co wybrać?

System wentylacji grawitacyjnej to najczęstszy wybór w domach jednorodzinnych. Ta naturalna forma wymiany powietrza w pomieszczeniach nie wymaga do działania oddzielnych urządzeń mechanicznych. Jej działanie opiera się na sile wyporu generowanej w wyniku powstających różnić temperatury w środku domu oraz na zewnątrz. Za skuteczne działanie odpowiedzialny jest więc efekt kominowy. 

Ciekawostki
Pianka poliuretanowa, pianka PUR: właściwości fizyczne.

Poliuretan to materiał charakteryzujący się szczególną uniwersalnością i właśnie dlatego znajduje zastosowanie w tak wielu branżach. Technologia rozwinęła się w ostatnich latach tak bardzo, że obecnie piankę poliuretanową spotkamy nie tylko w formie materiału aplikowanego do puszek pod ciśnieniem, lecz także do ocieplania budynków przy użyciu techniki natryskowej pianką PUR. …