Produkty BIO, EKO. Zobacz jak reklama oszukuje ludzi!

Ciekawostki

Jest takie powiedzenie „Nie wszystko złoto, co się świeci”, podobnie jest w kwestii zdrowego odżywiania. Na rynku znajdują się setki produktów, które z pojęciem BIO oraz EKO mają niewiele wspólnego. Jest jednak pewien chwyt marketingowy, który dzięki odpowiedniemu oznaczeniu produktów sprawia, iż konsumenci wypełniają swoje koszyki właśnie tymi produktami. Jak to działa w praktyce? 

Otóż promocja zdrowego stylu życia, treningu, wybierania odpowiednich produktów do codziennego menu trwa już od kilku lat. Widzimy piękne, wysportowane sylwetki młodych kobiet i mężczyzn zachęcających nas do jeszcze większego wysiłku w celu zdobycia upragnionego zdrowia i tężyzny fizycznej. Niestety trend ten zauważyli także producenci żywności, którzy rozpoczęli kampanie marketingowe mające na celu zwabienie potencjalnych klientów. Dotychczas większość produktów danego producenta mogła być omijana szerokim łukiem przez fanów zdrowej, nieprzetworzonej żywności. Jednak moda na zdrowie sprawiła, iż na półki sklepowe zaglądają mniej świadomi klienci, a też doświadczeni dają się niekiedy nabrać na nowy produkt niemający nic wspólnego ze zdrowiem. Jak to się dzieje, że kupujemy teoretycznie zdrowe produkty, a wciąż przybieramy na wadze?

Warto przyjrzeć się sposobom komunikacji z klientami, które dzięki wytworzeniu potrzeby zakupu produktów zdrowych spowodowały istny wysyp żywności oznaczonej znaczkiem ECO oraz BIO. Rzecz jasna wiele produktów na sklepowych półkach z tym oznaczeniem jest w pełni zdrowa i odpowiednia do przygotowania bogatych w składniki odżywcze posiłków. Oznaczenie ECO lub BIO mówi nam produktach pochodzących z upraw ekologicznych. Jednak to, że w sklepie znajdziemy produkt z takim oznaczeniem, nie oznacza, iż jest zdrowy. Producenci mogą wykorzystać w produkcie tego typu wyłącznie żywność pochodzenia organicznego, bez wykorzystania zbędnej chemii, jednak mogą dodawać różne chemiczne dodatki już w samym gotowym produkcie. Dobrym przykładem są wszelkiego rodzaju płatki owsiane z dodatkami, które w składzie mogą mieć już na drugim i trzecim miejscu cukier oraz syrop glukozowo – fruktozowy. Mamy więc płatki owsiane z uprawy ekologicznej i zbędne składniki szkodliwe dla zdrowia. Inną metodą znaną w marketingu jest podrabianie znaczka popularnego listka, który określa certyfikat unijny na temat pochodzenia ekologicznego upraw. Jeszcze inny sposób to włączanie do nazwy produktu początku w formie eko, bio itp. Przykładem jest chociażby herbatka eko, bio-ciasteczka oraz wiele innych. Trzeba więc uważać na to co wkładamy do koszyka. Marketerzy zadbali o stworzenie nowej szaty wizualnej dla żywności, która skłania nas do zakupienia eko bubla, gdyż opakowanie wygląda tak zdrowo i ekologicznie. Pamiętajmy, aby czytać skład każdego produktu tego typu. Wówczas żadna nachalna reklama nie oszuka naszego umysłu pięknym opakowaniem i symbolami ECO lub BIO.

Ciekawostki
Wentylacja grawitacyjna, mechaniczna, hybrydowa. Co wybrać?

System wentylacji grawitacyjnej to najczęstszy wybór w domach jednorodzinnych. Ta naturalna forma wymiany powietrza w pomieszczeniach nie wymaga do działania oddzielnych urządzeń mechanicznych. Jej działanie opiera się na sile wyporu generowanej w wyniku powstających różnić temperatury w środku domu oraz na zewnątrz. Za skuteczne działanie odpowiedzialny jest więc efekt kominowy. 

Ciekawostki
Pianka poliuretanowa, pianka PUR: właściwości fizyczne.

Poliuretan to materiał charakteryzujący się szczególną uniwersalnością i właśnie dlatego znajduje zastosowanie w tak wielu branżach. Technologia rozwinęła się w ostatnich latach tak bardzo, że obecnie piankę poliuretanową spotkamy nie tylko w formie materiału aplikowanego do puszek pod ciśnieniem, lecz także do ocieplania budynków przy użyciu techniki natryskowej pianką PUR. …

Ciekawostki
Barwne studzienki kanalizacyjne, czyli pomysły młodzieży z Olsztyna.

Miejski marketing przejawia się często w interesujących akcjach społecznych realizowanych przez lokalne grupy osób. Interesujący projekt powstał na terenie Śródmieścia i Starego Miasta w Olsztynie, gdzie pojawiły się barwne, różnokolorowe studzienki kanalizacyjne. Za realizację tego zadania jest odpowiedzialna młodzież z Państwowego Liceum Plastycznego w Olsztynie. Jest to doskonały sposób na …