Rekrutacja w mediach społecznościowych. Jak to robić?

Zarządzanie firmą

Social media są coraz częściej brane pod uwagę podczas poszukiwania nowych pracowników. W internecie ciągle przybywa kont społecznościowych, a więc rekruterzy zaczęli wykorzystywać social recruiting w celu skompletowania wykwalifikowanej kadry. W Polsce środowisko rekrutacji internetowej wciąż raczkuje, przynajmniej jeśli porównamy niewiele ponad 5-procentowy rynek w kraju, a 95-procentowy wskaźnik w Stanach Zjednoczonych. Gdzie więc szukać pracowników? 

Poszukując odpowiedniego fachowca warto omijać szerokim łukiem portal Facebook. Jest on co prawda w pewnym stopniu skuteczny jeżeli chodzi o znajdowanie podstawowych informacji, jednak kwalifikacji i historii zawodowej kandydata tam nie znajdziemy. Swojego rodzaju ważną bazą pracowników jest obecnie portal LinkedIn, który powstał wyłącznie w celu poszukiwania pracy i rekrutacji. Każdy profil osoby zakładającej konto składa się z informacji zawierających historię pracy, odbyte kursy i szkolenia oraz umiejętności. Można powiedzieć, że jest to swojego rodzaju internetowe CV, które może zobaczyć każdy pracodawca. Jest to więc dla rekruterów wyjątkowo przydatne narzędzie, gdyż spośród setek kandydatów można odnaleźć osobę spełniającą nasze wymagania. Innym bardzo podobny portalem jest GoldenLine, gdzie znajdziemy głównie rodzimych pracowników szukających zatrudnienia. Znaleźliśmy już kandydatów, jak więc przeprowadzić sprawnie proces rekrutacji?

Na początku powinniśmy założyć konto firmowe na jednym z portali, gdzie uzupełniamy dokładnie poszczególne rubryki. Wielu wykwalifikowanych pracowników zwraca na to uwagę, warto więc prowadzić rekrutację profesjonalnie już od samego początku. Musimy wiedzieć kogo dokładnie szukamy i czego będziemy wymagać od osoby na określonym stanowisku. Za pomocą mediów społecznościowych dużo łatwiej jest dotrzeć do kandydatów, którzy mogą nie zdawać sobie sprawy, iż są doskonałym kandydatem na pracownika w naszej firmie. Wracając do portalu Facebook to możemy go wykorzystać w celach stworzenia kampanii poszukującej kandydatów. Taka reklama dotrze głównie do osób o sprecyzowanym doświadczeniu zawodowym oraz wieku.

Zarządzanie firmą
Strona może być ładna, ale czy musi?

Oko użytkownika cieszy zawsze ładna strona internetowa. Czy jednak ten wygląd jest w stanie przełożyć się na coś więcej? Czy on jest ważny, a jeżeli tak to dlaczego? Ładnie skomponowana grafika może pomóc, ale czy jest czynnikiem decydującym. Warto zobaczyć jak wyglądają strony różnych firm.

Zarządzanie firmą
Co dzieje się w budownictwie przemysłowym – prognozy na 2019 rok

Dla wielu ekspertów, którzy obserwują rynek budowlany, to co dzieje się w 2019 roku jest niepokojące. Czy możemy już mówić o kryzysie w branży budowlanej? Czy może sprawa dotyczy tylko budownictwa przemysłowego, a nie mieszkaniowego? Trudno jest to ocenić teraz. Nie wiadomo też czy rynek budownictwa mieszkaniowego, a dokładnie inwestycje …

Zarządzanie firmą
Znaczenie strony i wizytówki w Mapach Google

Użytkownicy internetu coraz częściej korzystają z internetu mobilnego w telefonie. Wzrasta też popularność tego typu informacji, które tą drogą są przekazywane. Rośnie więc znaczenie Google Maps, gdzie dodatkowo Lokalni Przewodnicy publikują przydatne informacje.