Słabe miesiące w handlu? Sposoby na zysk w trudnym okresie.

Zarządzanie firmą

Bez względu na specyfikę działalności gospodarczej wiele firm ma lepsze lub gorsze okresy związane z koniunkturą sprzedaży w sezonie lub po jego zakończeniu. Taka międzysezonowa stagnacja w e-biznesie lub tradycyjnej działalności sprawia, że małe firmy mają poważne problemy z zapewnieniem ciągłości sprzedaży i utrzymania siebie oraz pracowników. Na ratunek z sytuacji przychodzi sprzedaż internetowa, która przy zastosowaniu odpowiednich działań będzie w stanie radzić sobie nawet w trudnym dla handlu okresie. Jak to zrobić? 

Po pierwsze nie zrażajmy się panującą sytuacją, która jest czymś zupełnie normalnym na rynku i dotyka tak małych, jak i dużych przedsiębiorców. Spotykają się oni często ze ścianą, kiedy to kończą się okresy świąteczne lub sezonowe dla danych produktów. Wtedy walka o każdego klienta zdaje się być, albo nie być dla każdej firmy. Wtedy tak ważne staje się przyciągnięcie nowych klientów, których należy zdobywać we właściwy sposób. Dobrym wyjściem jest poszukiwanie podobnych do dotychczasowych klientów. Tutaj nieodzowna rolę może mieć nasz dział reklamy, który wyodrębni potencjalnych klientów z uwzględnieniem bliźniaczo podobnych osób wydających już pieniądze w naszym e-sklepie. Jeżeli mamy taką możliwość to warto przygotować kampanię reklamową wspólnie z naszym dostawcą lub producentem dbającym o sprzedaż i wizerunek firmy. Dzięki temu możliwa jest wymiana doświadczeń w zakresie grupy naszych klientów, ich zainteresowań i bieżących potrzeb. Wówczas możliwe jest wykorzystanie dynamicznych banerów odsyłających klientów do naszego sklepu.

Na takiej metodzie korzystają wszyscy. Firma sprzedająca zyskuje promocję w ramach działalności z partnerem biznesowym oraz większy ruch na stronie bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Z kolei producent może łatwiej trafić w gusta poszczególnych klientów i dotrzeć ze swoją marką jeszcze dalej. Obopólna korzyść to także przychody współpracujących ze sobą jednostek. Korzystna jest też analiza sprzedaży, która umożliwia wyodrębnienie grupy potencjalnych klientów kupujących określone produkty. Specjaliści ds. marketingu działający jako drużyna mogą przekazać wiele istotnych wniosków po przejrzeniu i zbadaniu grupy klientów. Możliwe jest wówczas stosowanie różnych kampanii dla poszczególnych użytkowników naszego internetowego sklepu. Podsumowując to reklama, pozyskiwanie klientów i rzetelna analiza danych sprzedaży może „wyciągnąć” firmę z finansowego dołka.

Zarządzanie firmą
Co dzieje się w budownictwie przemysłowym – prognozy na 2019 rok

Dla wielu ekspertów, którzy obserwują rynek budowlany, to co dzieje się w 2019 roku jest niepokojące. Czy możemy już mówić o kryzysie w branży budowlanej? Czy może sprawa dotyczy tylko budownictwa przemysłowego, a nie mieszkaniowego? Trudno jest to ocenić teraz. Nie wiadomo też czy rynek budownictwa mieszkaniowego, a dokładnie inwestycje …

Zarządzanie firmą
Znaczenie strony i wizytówki w Mapach Google

Użytkownicy internetu coraz częściej korzystają z internetu mobilnego w telefonie. Wzrasta też popularność tego typu informacji, które tą drogą są przekazywane. Rośnie więc znaczenie Google Maps, gdzie dodatkowo Lokalni Przewodnicy publikują przydatne informacje. 

Zarządzanie firmą
Dbanie o stałego klienta firmy to podstawa!

Jeden zadowolony klient wróci do nas wielokrotnie, jeden niezadowolony może być przyczyną nie tylko braku ponownego zakupu produktu lub usługi, ale złej opinii w swoim środowisku. Warto więc dbać o posiadanych klientów, którzy swoimi zakupami decydują o sile i istnieniu marki. Według danych ekspertów z zakresu marketingu, jeden stały klient …