„Zapal czerwoną lampkę” – przykład kampanii marketingowej.

Ciekawostki

Co pewien czas do publicznej wiadomości trafiają zagadnienia podejmujące niezwykle ważną tematykę. Są to często akcje promujące walkę z rakiem, zostanie dawcą szpiku kostnego lub też niepisanie wiadomości SMS podczas prowadzenia samochodu. Niezwykle istotne jest w tym wypadku zdobycie zasięgu społecznego, który utrwali pewne pozytywne wzorce wśród ludzi. Kampanie mają zwykle formę grafiki z tekstem, artykułów sponsorowanych oraz materiałów wideo. Jednym z ciekawszych przykładów jest lokalna kampania łódzka na temat spożycia alkoholu przez kobiety w ciąży. 

Kampania o nazwie „Zapal czerwoną lampkę” wystartowała 9 września, czyli w światowy dzień FASD. Jej głównym celem jest uświadamianie oraz edukacja społeczeństwa na temat zaburzeń dziecięcych, na które wpływ ma spożywanie alkoholu w czasie trwania ciąży. FASD to nic innego jak angielskie fetal alcohol spectrum disorder, co w języku polskim oznacza Spektrum Poalkoholowych Zaburzeń Płodu. Tego typu zaburzenia mogą powstać u każdego dziecka narażonego w okresie płodowym na oddziaływanie alkoholu spożywanego przez matkę. Kampania zakłada promowanie zdrowych postaw wśród osób mających wpływ na zachowanie podczas ciąży, zwiększanie świadomości na temat rozwoju dziecka w okresie prenatalnym oraz postnatalnym. Działania marketingowe mają także przełamać stereotyp, który mówi o braku szkodliwości popularnej lampki wina spożywanej w czasie ciąży.

Plakat kampanii przyciąga wzrok, widnieje na nim młoda kobieta z przytulonym do brzucha dzieckiem oraz odwróconym kieliszkiem symbolizującym brak spożywania alkoholu w ciąży. W logo znajdziemy sylwetkę kobiety, której brzuch zdobi „czerwona lampka”. Dodatkowo promocji zdrowych zachowań towarzyszy krótki spot reklamowy, w którym w nienachalny sposób przybliżane są krótkie historie z życia zaproszonych do akcji osób. Zobacz także: przydrożne reklamy.

Ciekawostki
Wentylacja grawitacyjna, mechaniczna, hybrydowa. Co wybrać?

System wentylacji grawitacyjnej to najczęstszy wybór w domach jednorodzinnych. Ta naturalna forma wymiany powietrza w pomieszczeniach nie wymaga do działania oddzielnych urządzeń mechanicznych. Jej działanie opiera się na sile wyporu generowanej w wyniku powstających różnić temperatury w środku domu oraz na zewnątrz. Za skuteczne działanie odpowiedzialny jest więc efekt kominowy. 

Ciekawostki
Pianka poliuretanowa, pianka PUR: właściwości fizyczne.

Poliuretan to materiał charakteryzujący się szczególną uniwersalnością i właśnie dlatego znajduje zastosowanie w tak wielu branżach. Technologia rozwinęła się w ostatnich latach tak bardzo, że obecnie piankę poliuretanową spotkamy nie tylko w formie materiału aplikowanego do puszek pod ciśnieniem, lecz także do ocieplania budynków przy użyciu techniki natryskowej pianką PUR. …

Ciekawostki
Barwne studzienki kanalizacyjne, czyli pomysły młodzieży z Olsztyna.

Miejski marketing przejawia się często w interesujących akcjach społecznych realizowanych przez lokalne grupy osób. Interesujący projekt powstał na terenie Śródmieścia i Starego Miasta w Olsztynie, gdzie pojawiły się barwne, różnokolorowe studzienki kanalizacyjne. Za realizację tego zadania jest odpowiedzialna młodzież z Państwowego Liceum Plastycznego w Olsztynie. Jest to doskonały sposób na …