„Zapal czerwoną lampkę” – przykład kampanii marketingowej.

Ciekawostki

Co pewien czas do publicznej wiadomości trafiają zagadnienia podejmujące niezwykle ważną tematykę. Są to często akcje promujące walkę z rakiem, zostanie dawcą szpiku kostnego lub też niepisanie wiadomości SMS podczas prowadzenia samochodu. Niezwykle istotne jest w tym wypadku zdobycie zasięgu społecznego, który utrwali pewne pozytywne wzorce wśród ludzi. Kampanie mają zwykle formę grafiki z tekstem, artykułów sponsorowanych oraz materiałów wideo. Jednym z ciekawszych przykładów jest lokalna kampania łódzka na temat spożycia alkoholu przez kobiety w ciąży. 

Kampania o nazwie „Zapal czerwoną lampkę” wystartowała 9 września, czyli w światowy dzień FASD. Jej głównym celem jest uświadamianie oraz edukacja społeczeństwa na temat zaburzeń dziecięcych, na które wpływ ma spożywanie alkoholu w czasie trwania ciąży. FASD to nic innego jak angielskie fetal alcohol spectrum disorder, co w języku polskim oznacza Spektrum Poalkoholowych Zaburzeń Płodu. Tego typu zaburzenia mogą powstać u każdego dziecka narażonego w okresie płodowym na oddziaływanie alkoholu spożywanego przez matkę. Kampania zakłada promowanie zdrowych postaw wśród osób mających wpływ na zachowanie podczas ciąży, zwiększanie świadomości na temat rozwoju dziecka w okresie prenatalnym oraz postnatalnym. Działania marketingowe mają także przełamać stereotyp, który mówi o braku szkodliwości popularnej lampki wina spożywanej w czasie ciąży.

Plakat kampanii przyciąga wzrok, widnieje na nim młoda kobieta z przytulonym do brzucha dzieckiem oraz odwróconym kieliszkiem symbolizującym brak spożywania alkoholu w ciąży. W logo znajdziemy sylwetkę kobiety, której brzuch zdobi „czerwona lampka”. Dodatkowo promocji zdrowych zachowań towarzyszy krótki spot reklamowy, w którym w nienachalny sposób przybliżane są krótkie historie z życia zaproszonych do akcji osób. Zobacz także: przydrożne reklamy.

Ciekawostki
„Mój Prąd” i fotowoltaika dla rolnika posiadającego dom. Jak otrzymać dotację do paneli słonecznych?

Program „Mój Prąd”, „Agroenergia” pozwalają na obniżenie kosztów instalacji fotowoltaicznej. O ile program Agroenergia w ostatnich miesiącach nie przyniósł zamierzonego rezultatu ze względu na złożoność procedur przyznawania dotacji, tak uproszczony program Mój Prąd pozwala sfinansować przydomową fotowoltaikę na potrzeby domu jednorodzinnego. Każdy rolnik oprócz gospodarstwa posiada własny dom, na którym …

Ciekawostki
Dofinansowanie do wymiany pieca. Jakie urządzenia grzewcze wybierają Polacy?

Polska Organizacja Rozwoju Technologii Pomp Ciepła PORT PC przygotowała raport dotyczący wyborów konsumenckich. Dokument objął inwestorów, którzy korzystają z dofinansowania na wymianę pieca w ramach programu Czyste Powietrze.  

Ciekawostki
Jak rozpoznać zafałszowany miód i gdzie kupić prawdziwy miód w Wielbarku?

Spożycie miodu na całym świecie stale rośnie, co powinno cieszyć pszczelarzy. Niestety miód jest obecnie wykorzystywany przy produkcji kosmetyków oraz w przemyśle farmaceutycznym. Rosnące zainteresowanie miodem nie idzie niestety za jego jakością, gdyż producenci często decydują się na stosowanie różnego rodzaju domieszek. Jest to podyktowane trudnościami w zaspokojeniu potrzeb, tym …